ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yirminci Yüzyıl Müziği STA579 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-20. yüzyıl akımlarını tanımlar.
    2-20. yüzyıl müziğinin stil ve tekniklerini açıklar.
    3-Eserleri akım, üslup ve teknik bağlamında analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÇAĞLAK EKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Mimaroğlu, İ. (1999). Müzik tarihi. Varlık Yayınları. K2: Karabey, M. 12 Ton Sisteminin Yaratıcısı ve Öğretmen Olarak Arnold Schöenberg. Fine Arts, 13(4), 91-104. K3: SAKARYA, Uğur Cihat. (2017). Yirminci Yüzyıl Müziğinde İlkelcilik ve İgor Stravinski?nin Bahar Ayi- ni adlı Yapıtının İncelenmesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Danışman: Doç. Dr. İlke Boran, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 200 K4: Gözoğlu, Y. (2018). Yirminci yüzyılın neoklasik orkestra eserleri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma (Master`s thesis, Güzel Sanatlar Enstitüsü). 7-52 K5: Grant, M. J. (2005). Serial music, serial aesthetics: compositional theory in post-war Europe (Vol. 16). Cambridge University Press. 30-35 K6: Fisk, J. (1994). The new simplicity: The music of Górecki, Tavener and Pärt. The Hudson Review, 394-412. K7: Ader, L. Introduction to Microtonal Music. Microtonal Music in Central and Eastern Europe: Historical Outlines and Current Practices, 11-44. K8: Çağlak, A., & Şendurur, Y. Philip Glass` ın Keman Piyano Sonatı`nın Form ve Armonik Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(12), 242-265. K9: Özkul, M. K. Geleneğe Bağlı Bir Devrimci: John Cage. Art-e Sanat Dergisi, 12(24), 359-371. K10: Erdal, K. Y. Elektronik Müziğin Gelişimi Ve Türk Bestecilerin Elektronik Müziğe Katkıları Evolution Of Electronic Music And The Contributions Of Turkish Composers To Electronic Music. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 70-89. K11: Pollack, H. (2006). George Gershwin: His life and work. Univ of California Press.41, 157 K12:Tremblay, J. B. (2007). Polystylism and narrative potential in the music of Alfred Schnittke (Doctoral dissertation, University of British Columbia). 30 K13: Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Besteciler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1-19. K14: Karcılıoğlu, İ. (2007). Paul Hindemith?in Didaktik Yönü Müzik Dili ve Armoni Anlayışı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yirminci yüzyılın karakteristik özelliklerini tanıtmak.
    Dersin İçeriği Yirminci yüzyıl müziğinde akımlar, kompozisyon stilleri ve teknikleri.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster