ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Deneysel Sanat Atölye I STA555 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel sanatların farklı disiplinlerini tanımlar.
    2-Çağdaş sanatın disiplinlerarası ilişkilerini tanımlar.
    3-Sanat eserlerinin farklı alanlardaki karşılaştırmalarını yorumlar.
    4-Sanat eserlerinde temel estetik ilkelerini tanımlar.
    5-Bireysel ve ortak sanat eserleri hazırlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Nuray Akkol
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Nuray Akkol

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. O`Doherty,B. (2010). Beyaz Küpün Içinde. (Çev.Ahu Antmen), Sel, İstanbul. K2. Bourriaud, N. (2005). iliskisel Estetik (Çev.Saadet Özen), Bağlam, İstanbul. K3. Barthes, R. (2011). Göstergebilim Ilkeleri. (Çev. Berke Vardar , Mehmet Rıfat), Kültür Bakanlığı, Ankara. K4. Wilson, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan)., İstanbul. K5. Hıcks ,A . (2015). 21.Yüzyil Sanatında Yeni Eğilimler. (Çev. D, Şendil, M.Haydaroğlu, S. Evren).Y.K.Y, İstanbul. K6 Hopkins, D. (2018). Modern Sanattan Sonra. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan). Hayalperest, İstanbul. K7. Wolfflin, H. (2011). Sanat tarihinin temel kavramları. (Çev. Hayrullah Örs), Remzi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Yılmaz, E. (2011). Filmde yöntem ve eleştiri. De Ki, Ankara. YK2. Brecht, B. (1994). Oyun sanatı ve dekor. (Çev.Kamuran Şipal). Cem, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin görsel sanatlar, film, resim ve fotoğraf gibi alanlarda yaratıcı süreç anlayışını ve algısını geliştirmektir. Ayrıca, öğrenciler sanat eserlerindeki temel estetik değerlerini derinlemesine kavrayabilecek, sadece bu parçaları analiz etme değil, aynı zamanda kendi orijinal sanat çalışmalarını yaratma becerisi kazanacaklardır.
    Dersin İçeriği Farklı sanat alanlarında uygulamalar yaparak, öğrencinin bilgi ve becerisini geliştirme, analiz sentezi ve değerlendirme sürecini içerir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster