ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seramik Heykel I STA541 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Heykel-seramik ilişkisini analiz eder.
    2-Modernist estetiğin seramik-heykel yaklaşımını tanımlar.
    3-Seramik heykelin sanat dünyasındaki yerini açıklar.
    4-Soyutlama ile birlikte form şekillendirme yöntemlerini geliştirir.
    5-Büyük boyutlu form inşa edebilme becerisini kullanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Turner, A. (2009). Ceramic Sculpture/Inspiring Techniques, The American Ceramics Society, Clevelend. K2 Şenyapılı, Ö. (2003). Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, ODTÜ, Ankara. K3 Wilhem Worringer, (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K4 Huntürk, O. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K5 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Uludağ, K. Seramik Sanatının Kimlik Sorunu, Anadolu Sanat Dergisi (6), 142-153. YK2 Ders notları.
    Dersin Amacı Heykel sanatının geçmişten günümüze deneysel yaklaşımlarını da içerecek şekilde inceleyerek, seramik-heykel odaklı özgün işler ortaya koymaktır. Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendirerek yarattığı tasarımları formlara taşıyabilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sanatsal seramik olgusunun en temel ve kuramsal açıdan en tartışmalı alanlarından biri olan seramik-heykel uygulamalarını, bu uygulamaların stüdyo seramiği ve disiplinlerarası deneysel pratiklerle olan ilişkilerini içerir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster