ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım ve Yaratıcı Süreç STA517 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım ve yaratıcılık kavramına ilişkin temel tanım ve kavramları açıklar
    2-Tasarım ve yaratıcı süreci şekillendiren etkenleri tanımlar
    3-Tasarımın sosyo-kültürel etkileşimi tanımlar
    4-Bir tasarımı farklı kültürlerde farklı şekilde oluşturur
    5-Meta estetiğini, moda kavramlarını ve ergonomiyi tanımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tunalı, İ. (2002).Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Endüstri Merkezi. K2. Gürkök Uygur, T. (2014). Sanat, Yaratıcı Sanat. Tekhne yayınları. K3. Heskett, J. (2013). Tasarım. Dost Kitapevi. K4.Velioğlu, S. (2000). İnsan ve Yaratma Edimi. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Barnard,M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi. YK2. Berger, J. (2009). Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık. YK3. Foster, H. (2004). Tasarım ve Suç. İletişim Yayınları.
    Dersin Amacı Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılık kuramlarının öğretilerek tasarım ve çizimlerle yaratıcılığın birleştirilmesini ve öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster