Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekoloji bilimi ve tarihsel gelişimi
|
Kaynak 1`den 1. Bölüm okunarak gelinecektir.
|
2
|
Çevre bilimi ve tarihsel gelişimi
|
Kaynak 1`den 1. Bölüm okunarak gelinecektir.
|
3
|
Ekolojik sorunlar
|
Ekoljik sorunlar ile ilgili araştırma yapılarak gelinecektir.
|
4
|
Doğal seçilim ve türlerin oluşumu
|
Türlerin oluşumu ve doğal seçilim ile ilgili araştırma yapılarak gelinecektir.
|
5
|
Ekolojik ilişkiler ve ekolojik yöntemler
|
Kaynak 1`den Ekolojik İlişkiler bölümü okunarak gelinecektir.
|
6
|
Atmosferin yapısı
|
Kaynak 1`den 1.1., 1.2 ve 1.3 Bölümleri okunarak gelinecektir.
|
7
|
Isı ve sıcaklık; ısı iletimi ile ilgili temel kavramlar; kondüksiyon, konveksiyon, radyasyon
|
Kaynak 1`den Bölüm 2.1 incelenerek gelinecektir.
|
8
|
Güneş ve güneş radyasyonu; radyasyon şiddeti üzerinde rol oynayan etmenler; arz-atmosfer sistemi içerisinde ısı alış verişi ve ısı dengesi,
|
Kaynak 1`den Bölüm 2.2. incelenerek gelinecektir.
|
9
|
Sıcaklığın düşey ve yatay doğrultuda değişimi; zamansal değişimi, adiyabatik işlem; soğuma ısınma; kararlı ve karasız hava koşulları
|
Kaynak 1`den Bölüm 2.3. incelenerek gelinecektir.
|
10
|
Sıcaklık ölçmeleri, radyasyon ölçmeleri, Güneşlenme süresinin ölçülmesi
|
Kaynak 1`den Bölüm 2.3. incelenerek gelinecektir.
|
11
|
Thornthwaite yöntemine göre bir yerin iklim tipinin belirlenmesi; atmosferde su buharı, nemlilik, yoğunlaşma, sis, bulut ve yağış
|
Kaynak 1`in EK Bölümü incelenerek hazırlık yapılacaktır.
|
12
|
Basınç ve rüzgar; atmosfer basıncı; basınç dağılımı; yerel rüzgar sistemleri; rüzgar gözlemlerinde yön, hız, frekans ve rejim kavramları; rüzgar ve basınç ölçmeleri
|
Kaynak 1`den Bölüm 4 incelenerek gelinecektir.
|
13
|
İklimlerin sınıflandırılması; iklimlerin oluşumda rol oynayan etmenler; iklimlerin sınıflandırılmasında kullanılan yaklaşımlar; sınıflandırma sistemleri
|
Kaynak 1`den Bölüm 7 incelenerek gelinecektir.
|
14
|
Türkiye`deki makroklima türleri; iklim değişimleri; sera etkisi ve küresel ısınma
|
Kaynak 1`denBölüm 8 incelenerek gelinecektir.
|