ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Batılılaşma döneminin genel çerçevesi. Pera/Beyoğlu ve saray etrafında şekillenen sanat ortamı. Yabancı ressamların Osmanlı resim sanatındaki rolü ve sanatçılardan örnekler. Mühendishâne-i Berri-i Hümâyun?un asker ressamların yetişmesindeki rolü. Resim derslerinin içeriği ve ilk asker ressamlara ilişkin bilgiler. K1. Bölüm 1.
    2 Yurt dışına öğrenci yollanması, Paris,`Ecole des Beaux-Arts ve Académie Julian?daki eğitim sistemi. 19. Yüzyılda Paris?te sanat ortamına bir bakış. Sanayi-i Nefise Mektebi. K3. Bölüm 2.
    3 Türk resminin klasikleriyle 1914 kuşağı. K1. Bölüm 4.
    4 Ressamlar hakkında çeşitli analizler. K3. Bölüm 5.
    5 Osmanlı resminde Batılılaşmadan çağdaş Türk resmine giriş. K3. Bölüm 6.
    6 Çıplak model sorunu. Türk Resminde 1914 Osmanlı ressamlar cemiyetinin kurulması ve sanat ortamına katkısı. K2. Bölüm 1.
    7 Sanayi-i Nefise Mektebi ve ilk kadın ressam olarak kabul edilen Mihri (Müşfik) Hanım. Şişli Atölyesi ve Türk resmindeki önemi. Kurtuluş Savaşı?ndan Cumhuriyet?in kuruluşuna doğru Türk resminde yaşanan gelişmeler ve içinde bulundukları dönemi tuvallere yansıtan sanatçılar. K2. Bölüm 2.
    8 Yeniden yapılanmaya koşut resim inşa etmek. 1929?da Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin kuruluşu. K4. Bölüm 1.
    9 D Grubuyla birlikte sanatsal tartışmalar açısından son derece hareketlenen bir sanat ortamına bakış. Metinler üzerinden okumalar, tartışmalar, görüşler. K4. Bölüm 5.
    10 Türk resminde Galatasaray Sergilerinden sonra açılan diğer süreli sergilere bir bakış. 1933-1936 yılları arasında Türk inkılâplarını ve Kurtuluş Savaşını yansıtan resimler. 1937 ve 1938?te gerçekleştirilen Birleşik Resim ve Heykel Sergileri/Yurt Gezileri. K4. Bölüm 3.
    11 Müstakiller ve D Grubunun yarattığı yeni sanat ortamı sonunda ortaya çıkmaya başlayan soyutlama ve soyut çalışmalar. K4. Bölüm 3.
    12 1940?ların sonundan başlayarak 1950?lere doğru akan süreçte birbiri ardınca açılmaya başlayan bazı özel galeriler ve bu sürecin en önemli temsilcisi Maya Sanat Galerisi üzerinden Türk resminde özel galericiliğe bir bakış. K5. Bölüm 1.
    13 Türk resminde 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış. K6. Bölüm 1.
    14 Bienallerin, sanat fuarlarının, tematik sergilerin ve benzeri etkinlikler yanında Türkiye?deki müzecilik çalışmaları eşliğinde günümüz sanat ortamına genel bir bakış; modern sanat, güncel sanat, çağdaş sanat konularına ilişkin (ezeli ve ebedi) tartışılan kavramlar; sanatın yeni mecraları, kullandığı enstrümanlar. K6. Bölüm 3.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster