Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Grafik animasyona giriş.
|
K1:ALMS 1.hafta sunusu,YK1
|
2
|
Resim formatları
|
K1:ALMS 2.hafta sunusu,YK1
|
3
|
Kaydetme şekilleri
|
K1:ALMS 3.hafta sunusu,YK1
|
4
|
Photoshop ekranı
|
K1:ALMS 4.hafta sunusu,YK1
|
5
|
Menüler,araç kutusu
|
K1:ALMS 5.hafta sunusu,YK1
|
6
|
Katmanlar
|
K1:ALMS 6.hafta sunusu,YK1
|
7
|
Katmanlar
|
K1:ALMS 7.hafta sunusu,YK1
|
8
|
Filtreler
|
K1:ALMS 8.hafta sunusu,YK1
|
9
|
Resimleri düzenleme
|
K1:ALMS 9.hafta sunusu,YK1
|
10
|
Photoshopta slayt hazırlama
|
K1:ALMS 10.hafta sunusu,YK1
|
11
|
Photoshop zaman çizelgesi
|
K1:ALMS 11.hafta sunusu,YK1
|
12
|
Photoshop ile hareketli resim yapma
|
K1:ALMS 12.hafta sunusu,YK1
|
13
|
Photoshopta Animasyon yapma
|
K1:ALMS 13.hafta sunusu,YK1
|
14
|
Photoshopta Animasyon yapma
|
K1:ALMS 14.hafta sunusu,YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Şenay Gökmen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. ALMS Uzaktan eğitim sitesindeki sunumlar,
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Alakoç Burma,Z.(2013).Grafik ve Animasyon.(1.Baskı).Seçkin Yayıncılık,Ankara
|
Dersin Amacı
|
1. Resim kaydetme formatlarını ve özelliklerini anlayabilme.
2. Resim dosyalarını açıp, düzenleyebilme.
3. Animasyon mantığını anlayabilme.
4. Animasyon oluşturabilmek için gerekli çizim nesnelerini kullanabilme ve bunları animasyona dönüştürebilme.
|
Dersin İçeriği
|
Grafik animasyona giriş,Resim formatları,Kaydetme şekilleri,Photoshop ekranı,Menüler,araç kutusu,Katmanlar,Filtreler ve Resimleri düzenleme,
Photoshopta slayt hazırlama, Photoshop zaman çizelgesi, Photoshop ile hareketli resim yapma, Photoshopta Animasyon yapma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgisayar alanında temel kavramları bilir ve bilgisayar sektöründe nitelikli ara eleman olarak yer alır.
|
4
|
2
|
Yazılım planlama ve tasarımında görev alır.
|
2
|
3
|
Yazılım sektöründeki program üretme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir.
|
4
|
4
|
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapar.
|
-
|
5
|
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır.
|
-
|
6
|
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar, kullanır ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanarak program üretir.
|
5
|
7
|
Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir.
|
-
|
8
|
Sektörde geçerliliğini koruyan kişisel bilgisayar işletim sistemlerini ve ağ işletim sistemlerini kullanır.
|
2
|
9
|
İnterneti kullanarak istediği bilgilere erişebilir.
|
5
|
10
|
Donanım keşif işlemlerinde görev alır.
|
-
|
11
|
Sistemle ilgili malzeme ve teçhizatın seçimi ve kurulması işlemini yapar.
|
-
|
12
|
İş yerinde bilgisayar kaynakları, sağlık ve emniyet ile ilgili kanuna dayalı yönetmeliklerin nerede uygulanacağını bilir.
|
-
|
13
|
İnsan ilişkileri ve girişimcilik alanında temel kavramları bilir, hizmet verirken bu kavramları ilke ve etik kurallara dönüştürür.
|
-
|
14
|
Analitik düşünme yeteneği kazanır. Yerinde ve zamanında doğru eleştiri yapma ve eleştiriye açık olma alışkanlığı kazanır.
|
-
|
15
|
Standartlarda ve yönetmeliklerde detaylar verilen teknikleri uygular. Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak ülke ekonomisine katkıda bulunur.
|
-
|