ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    3D Modelleme ve Animasyon I CBL223 GÜZ 3+1 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araç çubukları ve çizim elemanlarını tanıyıp, kullanabilme.
    2-3D elemanları çizebilme.
    3-Bu elemanlardan bileşik ve daha karmaşık şekiller oluşturabilme.
    4-Elde edilen şekiller üzerinde düzeltmeler yapabilme.
    5-Işık ve gölgelendirme yapma.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler1013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kurulum. Araç çubuklarının tanıtımı
    2 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma
    3 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma
    4 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma
    5 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma
    6 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma
    7 Yapılan çizimler üzerinde düzenleme ve değiştirmeler yapma.
    8 Yapılan çizimler üzerinde düzenleme ve değiştirmeler yapma.
    9 Yapılan çizimler üzerinde düzenleme ve değiştirmeler yapma.
    10 Yapılan çizimler üzerinde düzenleme ve değiştirmeler yapma.
    11 Detaylı 3D çizimler yapma
    12 Detaylı 3D çizimler yapma
    13 Işık ve gölgelendirme yapma
    14 Işık ve gölgelendirme yapma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr Gör Bekir GÜLDİBİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 3d Max 2016 Kitabı www.autodesk.com
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 3D yazılımlarla üç boyutlu tasarımlar oluşturacak çalışmalar yapabilmek
    Dersin İçeriği Kurulum. Araç çubuklarının tanıtımı. 3D çizim elemanlarını tanıma ve kullanma. Yapılan çizimler üzerinde düzenleme ve değiştirmeler yapma. Detaylı 3D çizimler yapma. Işık ve gölgelendirme yapma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgisayar alanında temel kavramları bilir ve bilgisayar sektöründe nitelikli ara eleman olarak yer alır. 5
    2 Yazılım planlama ve tasarımında görev alır. 4
    3 Yazılım sektöründeki program üretme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir. 1
    4 Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapar. 1
    5 Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır. -
    6 Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar, kullanır ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanarak program üretir. -
    7 Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir. -
    8 Sektörde geçerliliğini koruyan kişisel bilgisayar işletim sistemlerini ve ağ işletim sistemlerini kullanır. -
    9 İnterneti kullanarak istediği bilgilere erişebilir. 1
    10 Donanım keşif işlemlerinde görev alır. -
    11 Sistemle ilgili malzeme ve teçhizatın seçimi ve kurulması işlemini yapar. -
    12 İş yerinde bilgisayar kaynakları, sağlık ve emniyet ile ilgili kanuna dayalı yönetmeliklerin nerede uygulanacağını bilir. -
    13 İnsan ilişkileri ve girişimcilik alanında temel kavramları bilir, hizmet verirken bu kavramları ilke ve etik kurallara dönüştürür. -
    14 Analitik düşünme yeteneği kazanır. Yerinde ve zamanında doğru eleştiri yapma ve eleştiriye açık olma alışkanlığı kazanır. 3
    15 Standartlarda ve yönetmeliklerde detaylar verilen teknikleri uygular. Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak ülke ekonomisine katkıda bulunur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster