Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
3
|
Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
4
|
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları.
|
K 1 BÖLÜM 2
|
5
|
Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC,CEN vs.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
6
|
Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
7
|
CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000, ISO31000, ISO50000
|
K 1 BÖLÜM 4
|
8
|
Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
9
|
Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK2, YK3
|
10
|
Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK1, YK3
|
11
|
Kalite yönetim sistemi ve amacı,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
12
|
Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
13
|
TS-EN-ISO 9000 : 2015
TS-EN-ISO 9001 : 2015
|
K 1 BÖLÜM 6
|
14
|
TS-EN-ISO 9001 : 2015
TS-EN-ISO 9004 : 2015
|
K 1 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Kemal ŞENTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
K 1 Ögr. Gör. Kemal ŞENTÜRK; Kalite Güvence ve Standartlar Ders Notu ÇANKIRI
K 2 Prof. Dr. İsmail EFİL Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1 Masaaki İMAİ ; KAİZEN
YK 2 Ishikawa Kaoru; Toplam Kalite Kontrol
YK 3 Nesime ACAR; Tam Zamanında Üretim
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, standardizasyonun, kalitenin ve kalite güvencenin gereğini, önemini ve faydasını kavrayıp, öğrendiklerini iş hayatına uygulaması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar. Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları. Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC vs.Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000,ISO31000, ISO50000 Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi. Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi. Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke. Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri. TS-EN-ISO 9001:2015
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgisayar alanında temel kavramları bilir ve bilgisayar sektöründe nitelikli ara eleman olarak yer alır.
|
2
|
2
|
Yazılım planlama ve tasarımında görev alır.
|
-
|
3
|
Yazılım sektöründeki program üretme çalışmalarında grup içinde yönetsel olmayan görevleri yerine getirir.
|
2
|
4
|
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapar.
|
-
|
5
|
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır.
|
2
|
6
|
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar, kullanır ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanarak program üretir.
|
-
|
7
|
Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunlara çözüm getirir.
|
-
|
8
|
Sektörde geçerliliğini koruyan kişisel bilgisayar işletim sistemlerini ve ağ işletim sistemlerini kullanır.
|
-
|
9
|
İnterneti kullanarak istediği bilgilere erişebilir.
|
-
|
10
|
Donanım keşif işlemlerinde görev alır.
|
-
|
11
|
Sistemle ilgili malzeme ve teçhizatın seçimi ve kurulması işlemini yapar.
|
-
|
12
|
İş yerinde bilgisayar kaynakları, sağlık ve emniyet ile ilgili kanuna dayalı yönetmeliklerin nerede uygulanacağını bilir.
|
-
|
13
|
İnsan ilişkileri ve girişimcilik alanında temel kavramları bilir, hizmet verirken bu kavramları ilke ve etik kurallara dönüştürür.
|
-
|
14
|
Analitik düşünme yeteneği kazanır. Yerinde ve zamanında doğru eleştiri yapma ve eleştiriye açık olma alışkanlığı kazanır.
|
-
|
15
|
Standartlarda ve yönetmeliklerde detaylar verilen teknikleri uygular. Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak ülke ekonomisine katkıda bulunur.
|
5
|