ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Analog ve dijital sinyallerin açıklanması ve TTL ve CMOS devrelerde mantık düzeyi 1 ve mantık düzeyi 0?a denk gelen gerilimlerin söylenmesi. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    2 Onluk tabandaki sayıları ikilik tabana ve ikilik tabandaki sayıları onluk tabana dönüştürmenin yapılması. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    3 İkilik tabandaki sayıları onaltılık tabana ve onaltılık tabandaki sayıları ikilik tabana dönüştürmenin yapılması. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    4 BCD kodun ikilik ve onaltılık taban ile ilişkisinin açıklanması. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    5 Mantıksal VE (AND) ,VEYA (OR), DEĞİL (NOT) ve VE DEĞİL (NAND) fonksiyonlarının açıklanması . Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    6 Mantıksal VEYA DEĞİL (NOR),ÖZEL VEYA (X-OR) ve Tampon (buffer) fonksiyonlarının açıklanması . Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    7 Mantık kapıları kullanarak devreler meydana getirilmesi. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    8 Yalnızca VE DEĞİL (NAND) kapıları kullanarak diğer kapıların elde edilmesi. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    9 Toplama , çıkarma , birleştirme , tamamlama , iptal etme işlemlerine ilişkin boole kurallarını ve teoremlerini kullanarak boole ifadelerini sadeleştirme işleminin yapılması . Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    10 Karnaugh haritaları ile sadeleştirme yapılması. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    11 Kod çözücülerin (decoder) ve Kodlayıcıların (encoder) çalışmasının ve kullanılışının açıklanması Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    12 7segmentli kod çözücünün çalışmasını ve kullanılışının açıklanması .7segmentli displaylerin ve LCD displaylerin tanınması ve kullanılması . Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    13 Tekilleyici (multiplexer) , Çoğullayıcı (demultiplexer), Karşılaştırıcı (comparator) kullanarak mantıksal problem çözülmesi Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    14 TTL , MOS , CMOS elemanların elektriksel özelliklerini ve katalog özelliklerini okuyup yorumlanması.. Ders kitaplarından ilgili yerlerin tespit edilerek konuların daha iyi anlaşılması için örneklerin çoğaltılması.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster