Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
3
|
Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
|
K 1 BÖLÜM 1
|
4
|
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları.
|
K 1 BÖLÜM 2
|
5
|
Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC,CEN vs.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
6
|
Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.
|
K 1 BÖLÜM 3
|
7
|
CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000, ISO31000, ISO50000
|
K 1 BÖLÜM 4
|
8
|
Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi.
|
K 1 BÖLÜM 5
|
9
|
Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK2, YK3
|
10
|
Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke.
|
K 1 BÖLÜM 5
YK1, YK3
|
11
|
Kalite yönetim sistemi ve amacı,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
12
|
Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
13
|
TS-EN-ISO 9000 : 2015 serisi standartları
TS-EN-ISO 9001 : 2015 serisi standartları,
|
K 1 BÖLÜM 6
|
14
|
TS-EN-ISO 9001 : 2015 serisi standartları,
TS-EN-ISO 9004 : 2015 serisi standartları
|
K 1 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Kemal ŞENTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
K 1 Ögr. Gör. Kemal ŞENTÜRK; Kalite Güvence ve Standartlar Ders Notu ÇANKIRI
K 2 Prof. Dr. İsmail EFİL Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1 Masaaki İMAİ ; KAİZEN
YK 2 Ishikawa Kaoru; Toplam Kalite Kontrol
YK 3 Nesime ACAR; Tam Zamanında Üretim
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, standardizasyonun, kalitenin ve kalite güvencenin gereğini, önemini ve faydasını kavrayıp, öğrendiklerini iş hayatına uygulaması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri.Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar. Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri.
Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları. Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC vs.Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları.CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000,ISO31000, ISO50000 Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi. Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi. Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke. Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri. TS-EN-ISO 9001:2015
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili bilimsel ilkeleri tanır.
|
-
|
2
|
İklimlendirme ve soğutma sistemlerinde kullanılan ana elemanları ve aksesuarları tanır ve işlevlerini açıklar
|
-
|
3
|
İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili projeleri okur, bilgisayar destekli olarak çizer.
|
-
|
4
|
İklimlendirme, soğutma ve ısıtma sistem seçimine esas olacak şekilde ısı yüklerini hesaplayabilir.
|
-
|
5
|
İlgili sistemlerde kullanılacak elektrik kumanda ve otomatik kontrol devrelerini tanır ve bağlantılarını yapar.
|
2
|
6
|
Soğutma sistemlerindeki boru çaplarını hesaplar, bağlantılarını tekniğine uygun olarak yapar.
|
2
|
7
|
Havalandırma ve iklimlendirme sistemlerindeki kanal bağlantılarını tasarlar, üretir ve yerine montajını yapar.
|
2
|
8
|
İklimlendirme ve soğutma sistemleriyle ilgili arızaları teşhis ve tamir eder, periyodik bakımlarını yapar.
|
-
|
9
|
Çalıştığı işyerlerinde amirleri ve yönetimi altında bulunan personel ile iyi iletişim kurar.
|
-
|
10
|
İşletme yönetimini bilir.
|
3
|
11
|
Meslekle ilgili kalite kontrol ve standartları bilir.
|
5
|