Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
EKONOMİNİN TANIMI, KONUSU VE AMACI
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.3-8
|
2
|
EKONOMİK SİSTEMLER VE TEMEL EKONOMİK KAVRAMLAR
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.9-18
|
3
|
PİYASA MEKANİZMASI: ARZ, TALEP VE FİYATIN OLUŞUMU
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.19-27
|
4
|
PİYASADA DENGENİN OLUŞMASI
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.28-34
|
5
|
PİYASA YAPISI VE PİYASA TÜRLERİ
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.35-48
|
6
|
MİLLİ GELİR, MİLLİ GELİRİN ÜRETİM FAKTÖRLERİ İLE OLAN İLİŞKİSİ
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.49-56
|
7
|
EKONOMİK BÜYÜME VE İSTİHDAM
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.57-65
|
8
|
TAM İSTİHDAM VE EKSİK İSTİHDAM
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.66-78
|
9
|
ESNKELİKLER:ARZ VE TALEP ESNEKLİKLERİ
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.79-82
|
10
|
PARA, BANKACILIK VE DÖVİZ PİYASALARİ
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.83-89
|
11
|
ENFLASYON VE DEVALÜASYON
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.93-108
|
12
|
ÖDEMELER DENGESİ VE DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.113-125
|
13
|
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.126-147
|
14
|
TÜRKİYE`NİN EKONOMİK KAYNAKLARI VE GENEL EKONOMİK SORUNLARI
|
K1:Meslek Yüksek Okulları İçin Ekonomi s.150-167
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
2
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
1
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
-
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
3
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
2
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
1
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|