Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
F Klavye tuşlarının fonksiyonları, oturuş ve duruşu ayarlama, harf tuşlarını kullanma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 1-10
|
2
|
Harf tuşlarını kullanma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 11-20
|
3
|
Noktalama işaretleri ve sayı tuşları
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 21-30
|
4
|
Metin yazma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 31-40
|
5
|
Hız uygulamaları
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 41-50
|
6
|
Word`de dilekçe ve iş yazıları ile ilgili belge açma ve kaydetme, metin seçme yöntemleri, cetvel, sayfa yapısı, satır ve paragraf ayarları
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 51-60
|
7
|
Word`de yazı tipi, paragraf ve kelimeler üzerinde biçimlendirme işlemleri, numaralı listeler ve madde işaretleri
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 61-70
|
8
|
Word`de sayfa numarası, alt-üst bilgi, kenarlık ekleme
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 71-80
|
9
|
Word`de mesleği ili ilgili tablolar oluşturma, çizim ekleme ve tablo-çizim biçimlendirme
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 81-90
|
10
|
Excel?de dosya açma, kaydetme, sayfa yapısı ayarları, Üstbilgi-Altbilgi düzenleme, kılavuz çizgileri ekleme, baskı ön izleme, yazdırılma, satır ve sütun ekleme, taşıma, kopyalama, koruma-korumayı kaldırma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 91-100
|
11
|
Excel`de metni ve sayıları biçimlendirme, kenarlık ekleme
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 101-110
|
12
|
Excel`de formül oluşturarak; Topla, Eğer ve Ortalama gibi işlevleri kullanma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 111-120
|
13
|
Excel`de veri doğrulama, veri sıralama, veri süzme, veri ve formül koruma uygulamalarını iş hayatı ile ilgili örnek tablolar üzerinde uygulama
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 121-130
|
14
|
Excel`de iş hayatı ile ilgili grafikler oluşturma
|
K1: Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları Slayt: 130-140
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör.İlhan YÜREKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Yürekli, İ. (2018), Bilgisayar Kullanımı ve Klavye Teknikleri Ders Notları, Çankırı.
K2: Erdem,G. (2010). Klavye Teknikleri, Murathan Yayınevi, İstanbul.
K3: Bal, H.Ç. (2010), Uygulamalarla Bilgisayar ve İnternet Kullanımı, Murathan Yayınevi, istanbul.
,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenci; on parmak F klavye kullanımını, kelime işlem programı ve elektronik tablolama programı ile ilgili temel kavramları öğrenir.
|
Dersin İçeriği
|
On parmak F klavye kullanılarak, kelime işlem ve elektronik tablolama programlarının uygulanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
-
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
1
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
-
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
3
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
2
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
5
|