ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri CIS108 BAHAR 4+0 Fak./ Üni. Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yönetim kavramını ve büro yönetimi kavramını açıklar.
    2-Büro faaliyetlerinin plânlanmasının yöntemlerini ve önemini açıklar.
    3-Büro faaliyetlerinin plânlanmasının yöntemlerini ve önemini açıklar.
    4-Bürolarda dosyalama ve arşivleme tekniklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 010220
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3010220
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   155
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,17 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Büro Kavramı K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:21-25
    2 Büro Çeşitleri K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:26-31
    3 Büro Çalışanları Kavramı K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:32-44
    4 Büro Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:45-50
    5 Yönetimin Kaynaklan K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:51-57
    6 Bürolarda Planlama, Programlama K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:59-73
    7 Kuruluş Yerinin Seçimi K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:73-79
    8 Işletme Yönetimi ve İşletmelerde Sorun Çözme,Örgütsel Çatışma ve Çatışmanın Yönetimi K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:81-90
    9 Kişisel ve Örgütsel İletişim,Toplantı Yönetimi K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:91-94
    10 Örgütlerde Ast-Üst İlişkileri, Örgütlerde Disiplin K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:95-103
    11 Örgütlerde Gruplar, Grup Normları ve Grup Dinamiği, İş ve İşletme Ahlakı K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:105-107
    12 Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon, Kendini Geliştirme ve Kendi Kendine Yönetim K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:108-113
    13 Zaman ve Stres Yönetimi, Etkili Konuşma Teknikleri K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:115-138
    14 Görüşme ve Mülakat Teknikleri K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:147-165
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. İlhan YÜREKLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tuna, M.(2012)Büro Yönetimi ve İletişim teknikleri , Detay Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Büro ve Büro Çalışanları Kavramı,büro Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları, yönetim kavramı ve yönetimin Kaynaklan
    Dersin İçeriği İletişimin temel özelliklerini, önemini, unsurlarını ve fonksiyonlarını açıklar.İletişim unsurlarını (gönderici, alıcı, mesaj, kanal, algılama, değerleme, geri bildirim, çevre ve gürültü) açıklar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 3
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 4
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 1
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme -
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma -
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. -
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 2
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. -
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster