Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büro Kavramı
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:21-25
|
2
|
Büro Çeşitleri
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:26-31
|
3
|
Büro Çalışanları Kavramı
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:32-44
|
4
|
Büro Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:45-50
|
5
|
Yönetimin Kaynaklan
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:51-57
|
6
|
Bürolarda Planlama, Programlama
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:59-73
|
7
|
Kuruluş Yerinin Seçimi
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:73-79
|
8
|
Işletme Yönetimi ve İşletmelerde Sorun Çözme,Örgütsel Çatışma ve Çatışmanın Yönetimi
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:81-90
|
9
|
Kişisel ve Örgütsel İletişim,Toplantı Yönetimi
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:91-94
|
10
|
Örgütlerde Ast-Üst İlişkileri, Örgütlerde Disiplin
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:95-103
|
11
|
Örgütlerde Gruplar, Grup Normları ve Grup Dinamiği, İş ve İşletme Ahlakı
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:105-107
|
12
|
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon, Kendini Geliştirme ve Kendi Kendine Yönetim
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:108-113
|
13
|
Zaman ve Stres Yönetimi, Etkili Konuşma Teknikleri
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:115-138
|
14
|
Görüşme ve Mülakat Teknikleri
|
K1:Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeler s:147-165
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. İlhan YÜREKLİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Tuna, M.(2012)Büro Yönetimi ve İletişim teknikleri , Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Büro ve Büro Çalışanları Kavramı,büro Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları, yönetim kavramı ve yönetimin Kaynaklan
|
Dersin İçeriği
|
İletişimin temel özelliklerini, önemini, unsurlarını ve fonksiyonlarını açıklar.İletişim unsurlarını (gönderici, alıcı, mesaj, kanal, algılama, değerleme, geri bildirim, çevre ve gürültü) açıklar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
-
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
2
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
4
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
1
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
2
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
4
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|