Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelir vergisiyle ilgili bilgiler ve mükellefiyet,
|
K1: Vergi Hukuku s. 3-10
|
2
|
Ticari kazanç; kavran tespit, indirilecek ve indirilemeyecek giderler,
|
K1: Vergi Hukuku s. 11-20
|
3
|
Ticari kazanç; basit usulde tespit şekli, muafiyet ve istisnaları
|
K1: Vergi Hukuku s. 21-30
|
4
|
Zirai kazanç; tespiti vergilendirilmesi
|
K1: Vergi Hukuku s. 33-41
|
5
|
Serbest meslek kazancı; tespiti, muafiyet, istisna, vergilendirme,
|
K1: Vergi Hukuku s. 42-48
|
6
|
Gayrimenkul sermaye iradı; tanımı, mükellefi, istisnaları,
|
K1: Vergi Hukuku s. 49-54
|
7
|
Menkul sermaye iradı; tanımı, mükellefi, tespiti, menkul sermaye iradı sayılan ve sayılmayan gelirler,
|
K1: Vergi Hukuku s. 55-60
|
8
|
Ücret; tanımı, tespiti, muafiyet istisna, hesaplama, Diğer kazanç ve iratlar; değer artış kazançları, arızi
|
K1: Vergi Hukuku s. 61-67
|
9
|
Emlak vergisi; bina vergisi, arazi vergisi, verginin konusu, muafiyet istisna, mükellef, sorumlu, ortak hükümler.
|
K1: Vergi Hukuku s. 68-80
|
10
|
Beyan esası ve beyanname türleri; gelirin toplanması, toplama yapılmayan haller, gelirden mahsup ve indirimler, verginin hesaplanması, yıllık beyanname verilmesi, muhtasar ve münferit beyannameler, verginin tarhı ve tahsili,
|
K1: Vergi Hukuku s. 81-102
|
11
|
Kurumlar vergisi; konusu, mükellefi, istisna, muafiyet, matrahın tespiti, matrah tespitinde özel durumlar, kazancın belirlenmesi,
|
K1: Vergi Hukuku s. 102-117
|
12
|
Katma değer vergisi; konusu, vergiyi doğuran olay, mükellefi, sorumlusu, muafiyet, istisna, düzenlenmesi, vergilendirme dönemi, verginin tarhı, tahsili,
|
K1: Vergi Hukuku s. 118-126
|
13
|
Veraset ve intikal vergisi; konusu, mükellefi, sorumlusu, tarifesi, istisna, muafiyet,
|
K1: Vergi Hukuku s. 127-140
|
14
|
Motorlu taşıtlar vergisi; verginin konusu, vergiyi doğuran olay, mükellefi, sorumlusu, istisna, muafiyet, beyanname verme süresi, ödemesi,
|
K1: Vergi Hukuku s. 141-158
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
-
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
1
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
2
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
5
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
2
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
3
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|