ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yönetim ve Organizasyon CIS203 GÜZ 3+1 Fak./ Üni. Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletmelerde yönetim kavramı ve unsurlarının öğrenilmesi
    2-Öğrenme planlaması ve organizasyonel süreçler
    3-Yönetim tekniklerini uygulama becerisi
    4-Yetki ve güç kavramlarını öğrenmek
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4010220
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6010220
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yönetim:Temel kavramlar, işletmeler için önemi K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.2-9
    2 Yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.10-19
    3 Yönetim Biliminin Gelişimi: Klasik, davranışsal, Modern yönetim yaklaşımları ve karşılaştırma, K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.20-27
    4 Yönetim sistemi: Özellikleri,İşletmeler için önemi K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.28-39
    5 Planlama ve Karar Alma: Planlama süreci, Plan türleri K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.40-47
    6 Organizasyon kavramı: Özellikleri, İlkeleri,Organizasyon süreci K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.48-55
    7 Organizasyon kavramı: Planlama süreci ile karşılaştırma K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.56-69
    8 Yetki ve Güç kavramları K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.70-85
    9 Yetki göçerimi K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.90-99
    10 Denetim süreci ve özellikleri K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.100-127
    11 Güncel yönetim teknik ve uygulamaları K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.128-139
    12 Güncel yönetim teknik ve uygulamaları K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.140-153
    13 Örnek olay çalışması K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.154-162
    14 Örnek olay çalışması K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.163-174
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör.İlhan Yürekli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon / Prof. Dr. Mümin ERTÜRK
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere yönetim süreci hakkında bilgi aktarımı, yönetim kavramları arasında bağlantı kurma, yönetim problemlerini doğru tanımlama ve çözme konusunda gerekli bilgileri vermektir.
    Dersin İçeriği Yönetim:Temel kavramlar, işletmeler için önemi Yönetim kavramının benzer kavramlarla karşılaştırılması Yönetim Biliminin Gelişimi: Klasik, davranışsal, Modern yönetim yaklaşımları ve karşılaştırma, Yönetim sistemi: Özellikler,İşletmeler için önemi Planlama ve Karar Verme: Planlama süreci, Plan türleri Organizasyon kavramı: Özellikler, İlkeler, Organizasyon süreci Organizasyon konsepti: Planlama süreciyle karşılaştırma Yetki ve Güç kavramları yetki delegasyonu Denetim süreci ve özellikleri Mevcut yönetim teknikleri ve uygulamaları Vaka Analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 3
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 2
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma -
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. 4
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. -
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. -
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster