Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yönetim:Temel kavramlar, işletmeler için önemi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.2-9
|
2
|
Yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.10-19
|
3
|
Yönetim Biliminin Gelişimi: Klasik, davranışsal, Modern yönetim yaklaşımları ve karşılaştırma,
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.20-27
|
4
|
Yönetim sistemi: Özellikleri,İşletmeler için önemi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.28-39
|
5
|
Planlama ve Karar Alma: Planlama süreci, Plan türleri
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.40-47
|
6
|
Organizasyon kavramı: Özellikleri, İlkeleri,Organizasyon süreci
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.48-55
|
7
|
Organizasyon kavramı: Planlama süreci ile karşılaştırma
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.56-69
|
8
|
Yetki ve Güç kavramları
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.70-85
|
9
|
Yetki göçerimi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.90-99
|
10
|
Denetim süreci ve özellikleri
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.100-127
|
11
|
Güncel yönetim teknik ve uygulamaları
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.128-139
|
12
|
Güncel yönetim teknik ve uygulamaları
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.140-153
|
13
|
Örnek olay çalışması
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.154-162
|
14
|
Örnek olay çalışması
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon s.163-174
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör.İlhan Yürekli
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Meslek Yüksek Okulları için Yönetim ve Organizasyon / Prof. Dr. Mümin ERTÜRK
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere yönetim süreci hakkında bilgi aktarımı, yönetim kavramları arasında bağlantı kurma, yönetim problemlerini doğru tanımlama ve çözme konusunda gerekli bilgileri vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yönetim:Temel kavramlar, işletmeler için önemi
Yönetim kavramının benzer kavramlarla karşılaştırılması
Yönetim Biliminin Gelişimi: Klasik, davranışsal, Modern yönetim yaklaşımları ve karşılaştırma,
Yönetim sistemi: Özellikler,İşletmeler için önemi
Planlama ve Karar Verme: Planlama süreci, Plan türleri
Organizasyon kavramı: Özellikler, İlkeler, Organizasyon süreci
Organizasyon konsepti: Planlama süreciyle karşılaştırma
Yetki ve Güç kavramları
yetki delegasyonu
Denetim süreci ve özellikleri
Mevcut yönetim teknikleri ve uygulamaları
Vaka Analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
1
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
1
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
3
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
2
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
1
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|