ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mali Tablolar Analizi CIS202 BAHAR 3+1 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenlenmesi
    2-İşletmelerin malî analizinde kullanılan tekniklerinin uygulanması
    3-Malî analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunun ve gelişme eğiliminin yorumlanması
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4015115
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6020120
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mali analizin tanımı ve çeşitleri K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s. 2-10
    2 Temel Mali Tablolar K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.12-20
    3 Bilânço düzenleme ,Bilânço tipleri ,Bilânço hesap grupları K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.21-33
    4 Gelir tablosu ,Gelir tablosu ilkeleri ,Gelir tablosu tipleri K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.34-45
    5 Ek Mali Tablolar K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.46-60
    6 Ek Mali Tablolar K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.62-73
    7 Mali Analiz Teknikleri: Karşılaştırmalı tablolar analizi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.74-87
    8 Eğilim yüzdeleri (Trend ) yöntemi ile analiz K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.90-101
    9 Dikey yüzde yöntemi ile analiz K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.102-125
    10 Oran analizi ,Oran grupları K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.126-138
    11 Mali analiz teknikleri ile ilgili uygulama K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.139-150
    12 Enflasyonun ortamında mali tablolar analizi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.151-155
    13 Enflasyonun mali tablolar üzerindeki etkilerinin düzeltilmesi K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.156-163
    14 Mali analiz sonuçlarının yorumlanması K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.164-170
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör.Gönül GÜL EKŞİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Elmas, B., Ardıç, M. (2018). Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi, Ekin Yayınevi, Bursa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İşletmelerde kullanılan finansal tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilme İşletmelerin finansal analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilme İşletmenin mevcut durumunu ve gelişim trendini finansal tablo sonuçlarına göre yorumlayabilme analiz.
    Dersin İçeriği İşletmelerde kullanılan finansal tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilme İşletmelerin finansal analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilme İşletmenin mevcut durumunu ve gelişim trendini finansal tablo sonuçlarına göre yorumlayabilme analiz.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 3
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 4
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma -
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. -
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. -
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 5
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster