Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mali analizin tanımı ve çeşitleri
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s. 2-10
|
2
|
Temel Mali Tablolar
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.12-20
|
3
|
Bilânço düzenleme ,Bilânço tipleri ,Bilânço hesap grupları
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.21-33
|
4
|
Gelir tablosu ,Gelir tablosu ilkeleri ,Gelir tablosu tipleri
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.34-45
|
5
|
Ek Mali Tablolar
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.46-60
|
6
|
Ek Mali Tablolar
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.62-73
|
7
|
Mali Analiz Teknikleri: Karşılaştırmalı tablolar analizi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.74-87
|
8
|
Eğilim yüzdeleri (Trend ) yöntemi ile analiz
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.90-101
|
9
|
Dikey yüzde yöntemi ile analiz
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.102-125
|
10
|
Oran analizi ,Oran grupları
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.126-138
|
11
|
Mali analiz teknikleri ile ilgili uygulama
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.139-150
|
12
|
Enflasyonun ortamında mali tablolar analizi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.151-155
|
13
|
Enflasyonun mali tablolar üzerindeki etkilerinin düzeltilmesi
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.156-163
|
14
|
Mali analiz sonuçlarının yorumlanması
|
K1: Meslek Yüksek Okulları İçin Mali Tablolar Analizi s.164-170
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
-
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
2
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
3
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
5
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
4
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
5
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
1
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
1
|