ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pazarlama ve Satış Yönetimi CIS204 BAHAR 3+1 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlamanın konusunu, kapsamını ve özelliklerini açıklar.
    2-Pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini açıklar.
    3-Pazarlama sistemini ve pazarlamayı etkileyen çevre faktörlerini açıklar.
    4-Pazarlamanın yararlarını ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklar.
    5-Tüketici pazarlarının çeşitlerini, özelliklerini, tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve kişisel faktörleri açıklar.
    6-Tüketicinin satın alma karar sürecini açıklar.
    7-Pazarları değerlendirerek, işletme satış tahminlerini ve başlıca tahmin metotlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4010220
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6010220
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi K1
    2 Modern Pazarlama K1
    3 Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama K1
    4 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar K1
    5 Pazarlamanın Rolü K1
    6 Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama K1
    7 Pazarlama Bilgi Sistemi K1
    8 Pazarlama Araştırması K1
    9 Pazar Bölümlendirme K1
    10 Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri K1
    11 Pazarlama Karması K1
    12 Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması K1
    13 Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama K1
    14 Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Ahmet ÇOBAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Prof.Dr. İrfan ÇAĞLAR- Pazarlama. Dr Öğretim Üyesi Ahmet Çoban-Pazarlama ve Satış Yönetimi Prof. Dr Cemal YÜKSELEN-Pazarlama
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 1. Modern pazarlama misyonunu oluşturabilme. 2. Hedef pazarı belirleyebilme ve yeni mamul geliştirilmesinde izlenecek süreci kavrayabilme. 3. Mamulün hayat seyrinde izlenecek pazarlama stratejilerini kavrayabilme. 4. Fiyat, tutundurma ve dağıtım kanallarını kavrayabilme. 5. Pazarlama araştırmasını ve uluslar arası pazarlamayı kavrayabilme.
    Dersin İçeriği Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi Modern Pazarlama Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar Pazarlamanın Rolü Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırması Pazar Bölümlendirme Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri Pazarlama Karması Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmecilik alanındaki temel ilkeleri kavrar. 4
    2 İşletmecilik mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar. -
    3 Yönetim fonksiyonlarını açıklar. 3
    4 İşletmelerde yönetici yardımcılığı ve orta kademe yöneticilik konusunda ara eleman olarak sorumluluğunu bilir. -
    5 Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklar. -
    6 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklar. -
    7 İşletmeci olarak hukuki sorumluluklarını bilir. -
    8 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar. -
    9 Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanır. -
    10 Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanır. -
    11 Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini ifade edebilmesi ve dış ticarette kullanılan belgeleri tanır. -
    12 Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır. -
    13 Ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işler. -
    14 İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır. 4
    15 Büro düzeni ve personel yönetimi konusunda uygulama becerileri kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster