Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi
|
K1: PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 1-10
|
2
|
Modern Pazarlama
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 11-20
|
3
|
Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 21-30
|
4
|
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 31-40
|
5
|
Pazarlamanın Rolü
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 41-50
|
6
|
Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 51-60
|
7
|
Pazarlama Bilgi Sistemi
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 61-70
|
8
|
Pazarlama Araştırması
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 71-80
|
9
|
Pazar Bölümlendirme
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 81-90
|
10
|
Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 91-100
|
11
|
Pazarlama Karması
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 101-110
|
12
|
Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 111-120
|
13
|
Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 121-130
|
14
|
Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
|
K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 131-140
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör.İlhan Yürekli
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Bozacı, İ., Karakaya, E., Güler, Y.B.. (2017). Pazarlamada İlkeler, Beta Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Modern pazarlama misyonunu oluşturmak
Hedef pazarı belirleyebilme ve yeni mamul geliştirilmesinde izlenecek sürecin öğretilmesi
Mamulün hayat seyrinde izlenecek pazarlama stratejilerinin öğretilmesi
Fiyat, tutundurma ve dağıtım kanallarının öğretilmesi
Pazarlama araştırmasının ve uluslar arası pazarlama kavramlarının öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi
Modern Pazarlama
Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar
Pazarlamanın Rolü
Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama
Pazarlama Bilgi Sistemi
Pazarlama Araştırması
Pazar Bölümlendirme
Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri
Pazarlama Karması
Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması
Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama
Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
3
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
2
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
-
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
2
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
1
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
2
|