ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pazarlama ve Satış Yönetimi CIS204 BAHAR 3+1 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlamanın konusunu, kapsamını ve özelliklerini açıklar.
    2-Pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini açıklar.
    3-Pazarlama sistemini ve pazarlamayı etkileyen çevre faktörlerini açıklar.
    4-Pazarlamanın yararlarını ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını açıklar.
    5-Tüketici pazarlarının çeşitlerini, özelliklerini, tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve kişisel faktörleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4010220
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6010220
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi K1: PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 1-10
    2 Modern Pazarlama K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 11-20
    3 Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 21-30
    4 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 31-40
    5 Pazarlamanın Rolü K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 41-50
    6 Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 51-60
    7 Pazarlama Bilgi Sistemi K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 61-70
    8 Pazarlama Araştırması K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 71-80
    9 Pazar Bölümlendirme K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 81-90
    10 Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 91-100
    11 Pazarlama Karması K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 101-110
    12 Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 111-120
    13 Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 121-130
    14 Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama K1:PAZARLAMADA İLKELER Slayt: 131-140
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör.İlhan Yürekli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Bozacı, İ., Karakaya, E., Güler, Y.B.. (2017). Pazarlamada İlkeler, Beta Yayınevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Modern pazarlama misyonunu oluşturmak Hedef pazarı belirleyebilme ve yeni mamul geliştirilmesinde izlenecek sürecin öğretilmesi Mamulün hayat seyrinde izlenecek pazarlama stratejilerinin öğretilmesi Fiyat, tutundurma ve dağıtım kanallarının öğretilmesi Pazarlama araştırmasının ve uluslar arası pazarlama kavramlarının öğretilmesi
    Dersin İçeriği Pazarlamanın Konusu, Kapsamı,Gelişimi Modern Pazarlama Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı ile Endüsriyel (Örgütsel )Pazarlar Pazarlamanın Rolü Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırması Pazar Bölümlendirme Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri Pazarlama Karması Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme -
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma -
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. 2
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 3
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. -
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster