Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş hukuku kavramı, gelişimi ve kaynakları,
|
K1: İş Hukuku s. 4-12
|
2
|
İş hukuku kavramı, gelişimi ve kaynakları,
|
K1: İş Hukuku s. 13-21
|
3
|
İş hukukunun temel kavramları
|
K1: İş Hukuku s. 22-32
|
4
|
İş hukukunun temel kavramları
|
K1: İş Hukuku s. 33-40
|
5
|
İş kanununun uygulama alanı, iş sözleşmesi tanımı, unsurları, özellikleri ve türleri
|
K1: İş Hukuku s. 41-49
|
6
|
İş kanununun uygulama alanı, iş sözleşmesi tanımı, unsurları, özellikleri ve türleri
|
K1: İş Hukuku s. 50-57
|
7
|
İş sözleşmesinin yapılması, iş sözleşmesinden doğan borçlar
|
K1: İş Hukuku s. 58-73
|
8
|
İş sözleşmesinin yapılması, iş sözleşmesinden doğan borçlar
|
K1: İş Hukuku s.74-82
|
9
|
İş sözleşmesinin sona ermesi ve sona ermenin hukuki sonuçları
|
K1: İş Hukuku s. 83-96
|
10
|
İş sözleşmesinin sona ermesi ve sona ermenin hukuki sonuçları
|
K1: İş Hukuku s.97-102
|
11
|
Çalışma ve dinlenme süreleri
|
K1: İş Hukuku s. 103-121
|
12
|
Çalışma ve dinlenme süreleri
|
K1: İş Hukuku s. 122-132
|
13
|
Sendika ve konfederasyon kavramları,
|
K1: İş Hukuku s. 133-142
|
14
|
Sendika ve konfederasyon kavramları,
|
K1: İş Hukuku s.143-167
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör.Gönül GÜL EKŞİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Andaç, F. (2014).İş Hukuku, Detay Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İş hukukunun temel kavramlarını, İş sözleşmesinin nasıl yapılacağını, İş sözleşmesinin sona ermesinin hukuki sonuçlarını, Çalışma ve dinlenme sürelerini, Sendika ve konfederasyonların işleyişini ve yaptırımlarını, Toplu iş sözleşmesi ve içeriğini, Toplu iş sözleşmesinin sona ermesinin hukuki sonuçlarını, Toplu iş uyuşmazlıkları ve çözüm yollarını, Sosyal güvenlik kavramı, yöntemleri ve karşılanan risklerini öğretir.
|
Dersin İçeriği
|
1) İş hukukunun temel kavramlarını tanımlayarak iş sözleşmesinin nasıl yapılacağını bilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
1
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
2
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
1
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
1
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
2
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
-
|