Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Paket programın kurulumu ve sistem tanımlarının yapılması.
|
K1:,BİLGİSAYARLI MUHASEBE S.2-9
,
|
2
|
Firma tanımları ve hesap yılı tanımlarının yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:10-18
|
3
|
Hesap planının kodlama ve kullanım mantığının anlatılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:20-22
|
4
|
Paket programın genel tanımlarının ve firmaya özel tanımların yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:23-24
|
5
|
İşletme hesap özetinin ve beyannamelerin düzenlenmesi.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:32
|
6
|
Dosya bakımı ve çıktı tanımlarının yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:33
|
7
|
Defter ve belgelerin dökümünün yapılması. Konuların tümünü kapsayan monografinin çözülmesi.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:36-56
|
8
|
İşletme hesabı defterine ait dönem kapama işlemleri ve yeni döneme aktarma işlemlerinin yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:61-73
|
9
|
İşletme hesabı defterine ait dönem açma ve önceki dönemden devir işlemlerinin yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:74-82
|
10
|
Personel takip programının kurulumu ve sistem tanımlarının yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:100-102
|
11
|
Personel özlük bilgilerinin bilgisayara aktarılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:103
|
12
|
Personel ücret bordrolarının bilgisayar ortamında düzenlenmesi.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:109-128
|
13
|
Sigorta ile ilgili belgelerin bilgisayar ortamında düzenlenmesi. Personel takip programına ait belgelerin dökümünün yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:134-135
|
14
|
Personel takip programına ait dönem kapama işlemleri ve yeni döneme aktarma işlemlerinin yapılması. Personel takip programına ait dönem açma ve önceki dönemden devir işlemlerinin yapılması.
|
K1:BİLGİSAYARLI MUHASEBE S:142-154
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
1
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
2
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
3
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
5
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
4
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
2
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
3
|