Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bütçeleme ve bütçelemenin amaçları
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.4-14
|
2
|
İşletme bütçelerinin ilkeleri,sınırları,
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.14-24
|
3
|
İşletme bütçelerinin türleri
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.25-34
|
4
|
Yönetim işlevleri ve işletme bütçesi
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.35-44
|
5
|
Bütçelerinin hazırlanması
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.45-56
|
6
|
Durağan bütçeleme
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.57-64
|
7
|
Esnek bütçeleme
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.65-74
|
8
|
Yükleme oranlarını belirleme
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.75-87
|
9
|
Bütçe denetimi
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.88-96
|
10
|
Sapma incelemeleri
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.97-104
|
11
|
Sorumluluk raporları ve standartların belirlenmesi
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.105-114
|
12
|
Maliyet raporlaması ve fiyatlama
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.115-127
|
13
|
Yeni yaklaşımlar
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.128-137
|
14
|
Bütçe uygulamaları örnek çözümler
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.138-145
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr: Gör. Gönül Gül EKŞİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr: Gör. Gönül Gül EKŞİ
|
Kaynaklar
|
K1: İŞLETME BÜTÇELERİ Prof.Dr. Vasfi HAFTACI
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenci , İşletmelerde kullanılan bütçelerin belirlenen ölçülere göre düzenleyebilecek, İşletmelerin gelecekte uygulayabilecek sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu görebilecek ve gelişme eğilimini öngörebilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bütçe Kavramı,Genel Bakış,Bütçelemenin Amaçları,İşletme Bütçelerinin İlkeleri
İşletme Bütçelerinin Sınırları,İşletme Bütçelerinin Türleri,Yönetim İşlevleri ve İşletme Bütçesi
Bütçenin Hazırlanması,Genel Bakış,Bütçeyi Hazırlayacak Organ,Bütçe Düzeni
Genel Bütçe Oluşturulması,Durağan Bütçeleme,Genel Bütçenin Oluşturulması
Satışların Maliyeti Bütçesi,Faaliyet Giderleri Bütçesi,Bütçelenmiş Gelir Tablosu
Yatırım Bütçesi,Nakit Bütçesi,Bütçelenmiş Bilanço,Esnek Bütçeleme,Esnek Bütçenin Kapsamı
Maliyet Yerlerinin Belirlenmesi,Faaliyet Hacmini Belirleme,Genel Üretim Giderlerinin Ayrımı
Hacim İlişkisinin İncelenmesi,Yükleme Oranlarını Belirleme
Yükleme Oranlarına Göre Genel Üretim Giderlerinin Payı,Esnek Bütçe Uygulaması
Standartların Belirlenmesi,Sapma İncelemeleri,Maliyet Raporlaması ve Fiyatlama
Kar Planlaması,Finansal Çözümleme,Faaliyet Tabanlı Maliyetleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4
|
2
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
4
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
5
|
7
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
5
|
8
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
|
5
|
9
|
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma
|
5
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
5
|
13
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
4
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5
|
15
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
|
5
|