ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İşletme Bütçeleri CIS214 BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletme bütçelerinin işletme içindeki yerini kavrayabilme,
    2-İşletme yönetimi açından bütçenin önemini kavrayabilme
    3-İşletme Bütçesi ile ilgili kavramlar
    4-İşletme bütçelerini hazırlayabilme
    5-Bütçelerin yönetim kararlarında nasıl kullanılabileceğini kavrayabilme.
    6-Çeşitli işletmelerden bütçeler uygulayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   56
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,87 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bütçeleme ve bütçelemenin amaçları K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.4-14
    2 İşletme bütçelerinin ilkeleri,sınırları, K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.14-24
    3 İşletme bütçelerinin türleri K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.25-34
    4 Yönetim işlevleri ve işletme bütçesi K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.35-44
    5 Bütçelerinin hazırlanması K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.45-56
    6 Durağan bütçeleme K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.57-64
    7 Esnek bütçeleme K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.65-74
    8 Yükleme oranlarını belirleme K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.75-87
    9 Bütçe denetimi K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.88-96
    10 Sapma incelemeleri K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.97-104
    11 Sorumluluk raporları ve standartların belirlenmesi K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.105-114
    12 Maliyet raporlaması ve fiyatlama K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.115-127
    13 Yeni yaklaşımlar K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.128-137
    14 Bütçe uygulamaları örnek çözümler K1: İŞLETME BÜTÇELERİ s.138-145
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr: Gör. Gönül Gül EKŞİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr: Gör. Gönül Gül EKŞİ
    Kaynaklar K1: İŞLETME BÜTÇELERİ Prof.Dr. Vasfi HAFTACI
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci , İşletmelerde kullanılan bütçelerin belirlenen ölçülere göre düzenleyebilecek, İşletmelerin gelecekte uygulayabilecek sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu görebilecek ve gelişme eğilimini öngörebilecektir.
    Dersin İçeriği Bütçe Kavramı,Genel Bakış,Bütçelemenin Amaçları,İşletme Bütçelerinin İlkeleri İşletme Bütçelerinin Sınırları,İşletme Bütçelerinin Türleri,Yönetim İşlevleri ve İşletme Bütçesi Bütçenin Hazırlanması,Genel Bakış,Bütçeyi Hazırlayacak Organ,Bütçe Düzeni Genel Bütçe Oluşturulması,Durağan Bütçeleme,Genel Bütçenin Oluşturulması Satışların Maliyeti Bütçesi,Faaliyet Giderleri Bütçesi,Bütçelenmiş Gelir Tablosu Yatırım Bütçesi,Nakit Bütçesi,Bütçelenmiş Bilanço,Esnek Bütçeleme,Esnek Bütçenin Kapsamı Maliyet Yerlerinin Belirlenmesi,Faaliyet Hacmini Belirleme,Genel Üretim Giderlerinin Ayrımı Hacim İlişkisinin İncelenmesi,Yükleme Oranlarını Belirleme Yükleme Oranlarına Göre Genel Üretim Giderlerinin Payı,Esnek Bütçe Uygulaması Standartların Belirlenmesi,Sapma İncelemeleri,Maliyet Raporlaması ve Fiyatlama Kar Planlaması,Finansal Çözümleme,Faaliyet Tabanlı Maliyetleme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
    2 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
    3 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 4
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5
    7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
    8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 5
    9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanma 5
    10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. 5
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 4
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 5
    13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster