ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halkla İlişkiler ve İletişim CBS217 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Banka ve Sigorta sektöründe halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir.
    2-Kendinde bulunması gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir
    3-İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar
    4-İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkla İlişkiler Bilimine Giriş ve Temek Kavramlar
    2 Halkla İlişkilerin Bilim Haline Gelişi ve Tarihi Seyri
    3 Halkla İlişkilerin Amacı ve Hedefleri
    4 Kitleleri Etkileme Yolları
    5 Halkla İlişkilerde Temel İlkeler Ve Kullanılan Araçlar
    6 Halkla İlişkiler Uygulamalarının Evreleri
    7 İletişimin Kapsamı,
    8 İletişimin Amacı ve Özellikleri
    9 İletişimin İşlevleri Ve Varsayımları
    10 İletişimin Sınıflandırılması
    11 İletişim Çatışmaları ve Engelleri
    12 Sözsüz İletişim
    13 Beden Dili
    14 Uygulamadan Örnekler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu SEZER ÖKSÜZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar BÜLBÜL Rıdvan, HALKLA İLİŞKİLER, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2004
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğretmek, sosyal çalışmacının sosyal hizmet müdahalelerinde ve muhatapları ile ilişkilerinde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlamak. İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanma becerilerini geliştirmek.
    Dersin İçeriği Halkla İlişkiler Bilimine Giriş Ve Temek Kavramlar Halkla İlişkilerin Bilim Haline Gelişi Ve Tarihi Seyri Halkla İlişkilerin Amacı Ve Hedefleri Kitleleri Etkileme Yolları Halkla İlişkilerde Temel İlkeler Ve Kullanılan Araçlar Halkla İlişkiler Uygulamalarının Evreleri İletişimin Kapsamı, Amacı, Özellikleri İletişimin İşlevleri Ve Varsayımları İletişimin Sınıflandırılması İletişim Çatışmaları Ve Engelleri Sözsüz İletişim Beden Dili Uygulamadan Örnekler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bankacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. -
    2 Sigortacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olur. -
    3 Banka ve sigorta sektörünün çalışma kurallarını belirleyen yasal mevzuatı bilir -
    4 Alanı ile ilgili bilgisayar ve program teknolojisinde yenilikleri izleyebilir. -
    5 Finans ile ilgili kavramları bilir. -
    6 Güncel ekonomik konuları izleyebilir. -
    7 Alanı ile ilgili profesyonel pazarlama bilgisine sahip olur. 5
    8 Kredi ve fon yönetimi ile ilgili kavramları tanır. -
    9 Klasik ve modern yönetim tekniklerini bilir. -
    10 Sigorta şirketleri ve türleri hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşır. -
    11 Gerekli matematik ve istatistik altyapısına sahip olur. -
    12 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklar. -
    13 Halkla ilişkiler ve iletişim konusunda bilgi sahibi olur. 5
    14 Gerekli muhasebe bilgisine sahip olur. -
    15 İş hayatında meslek ahlâkının önemini açıklar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster