Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlama ile ilgili tanımlar, pazarlama ile ilgili temel kavramları (ürün, ihtiyaç, istek ve talep, tüketici, müşteri ve ticari müşteri, satış ve pazarlama, müşteri tatmini, değişim ve mübadele, rekabet)
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Pazar tanımları ve pazar çeşitleri, pazarlama kavram ve anlayışındaki gelişmeler (üretim anlayışı dönemi, ürün anlayışı dönemi, satış anlayışı dönemi, modern pazarlama anlayışı dönemi)
|
K1. Bölüm 1
|
3
|
Toplumsal ve sosyal pazarlama anlayışı, sürdürülebilir pazarlama anlayışı, sürdürülebilir tüketim.
|
K1. Bölüm 1
|
4
|
Pazarlamanın önemi (pazarlamanın işletmeler açısından önemi, pazarlamanın toplum açısından önemi)
|
K1. Bölüm 2
|
5
|
Pazarlamanın fonksiyonları (Pazarlama sistem fonksiyonları, pazarlama yönetim fonksiyonları)
|
K1. Bölüm 2 ve 9
|
6
|
Ürün kararları (ürün ile ilgili kavram ve tanımlar, ürün düzeyleri, ürünlerin sınıflandırılması, ürün stratejileri)
|
K1. Bölüm 6
|
7
|
Fiyat kararları (fiyat tanımları, fiyatın önemi, fiyatlandırmayı etkileyen faktörler, fiyatlandırma amaçları, fiyatlandırma strateji ve politikaları)
|
K1. Bölüm 6
|
8
|
Dağıtım kararları (dağıtım ile ilgili kavram ve tanımlar, dağıtım kanalında aracı kullanılmasının nedenleri, dağıtım fonksiyonları, dağıtım kanallarının yapısı ve organizasyonu, dağıtım kanallarında stratejik birleşmeler, dağıtım kanallarının seçimini ve yönetimini etkileyen faktörler, dağıtım kanalı stratejileri)
|
K1. Bölüm 6
|
9
|
Tutundurma kararları (tutundurma ile ilgili kavram ve tanımlar, tutundurma faaliyetlerini önemli kılan gelişmeler, tutundurma ve iletişim süreci, etkili bir iletişim sistemini geliştirmede aşamalar, tutundurma bütçesi ve tutundurma karması oluşturma, tutundurma araçlarının yapısı ve özellikleri, tutundurma karması stratejileri)
|
K1. Bölüm 6
|
10
|
Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama planlaması, stratejik pazarlama ve stratejik pazarlama planlaması
|
K1. Bölüm 2
|
11
|
Pazarlama bilgi ve araştırma sistemleri, Pazarlama araştırması alanına giren konular
|
K1. Bölüm 3
|
12
|
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, müşteri tatmini, müşteri sadakati, müşteri değeri, müşteri yaşam boyu değeri, ilişkisel pazarlama
|
K1. Bölüm 4
|
13
|
Tüketici davranışı kavramı, satın alma karar süreci, satın alma karar sürecini etkileyen faktörler
|
K1. Bölüm 4
|
14
|
Güncel pazarlama trendleri (Yeşil pazarlama, şebeke pazarlaması, içsel pazarlama, İzinli pazarlama, Gerilla pazarlama, Mobil pazarlama, Veri tabanı pazarlaması, viral pazarlama, Ağızdan ağıza pazarlama (wom, e-wom)
|
K1. Bölüm 5
|