ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Tasarım CİT101 GÜZ 3+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel tasarım dilini açıklar.
    2-Düşüncelerini değerlendirir.
    3-Eleştirel bakış açısını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve ders programının tartışılması, Dönem boyunca kullanılacak olan araçların ve malzemelerin listesinin verilerek öğrencilere tanıtılması İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi.
    2 Temel tasarım elemanları: Nokta, çizgi İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi. Konuya yönelik uygulama çalışmaları.
    3 Yön, ölçü. Tipografi nedir? Tipografi çalışmaları
    4 Biçim, Aralık, doku, değer, Renk: Desen çalışmaları
    5 Işık, gölge, hareket. Eskizden Kolajlar
    6 Temel Tasarım İlkeleri: Tekrar, UygunlukKompozisyon nedir? Benzerlik, süreklilik, tekrar, ritim, büyüklük, konum, yönlendirme çalışması
    7 Zıtlık, Hiyerarşi, Doluluk Boşluk Kavramları
    8 Egemenlik , denge, birlik. Doluluk Boşluk Kavramları
    9 3 boyutlu ifade
    10 3 boyutlu ifade
    11 3 boyutlu ifade: Mekan kurgusu
    12 Mekan kurgusu
    13 Gölge Tasarımı
    14 Gölge Tasarımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan UZUN, Öğr. Gör. Eyüp AKSOY, Öğr. Gör. Sefa KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Divanlıoğlu,H.D.,Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri ,Birsen Yayınevi, İstanbul,
    Yardımcı Kitap İ. Hulusi Güngör Temel tasarım kitabı, Temel Tasarım İlkeleri-Yem Kitabevi-DONALD P. CODUTO Çevirmeni: MURAT MOLLAMAHMUTOĞLU-ISBN: 9758895680
    Dersin Amacı Temel tasarım eğitiminin verilmesini amaçlar.
    Dersin İçeriği Derse giriş ve ders programının tartışılması, Dönem boyunca kullanılacak olan araçların ve malzemelerin listesinin verilerek öğrencilere tanıtılması İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi. Temel tasarım elemanları: Nokta, çizgi İki boyutlu tasarım bileşenleri; şekil ve çizgi. Konuya yönelik uygulama çalışmaları. Yön, ölçü. Tipografi nedir? Tipografi çalışmaları Biçim, Aralık, doku, değer, Renk: Desen çalışmaları Işık, gölge, hareket. Eskizden Kolajlar Temel Tasarım İlkeleri: Tekrar, UygunlukKompozisyon nedir? Benzerlik, süreklilik, tekrar, ritim, büyüklük, konum, yönlendirme çalışması Zıtlık, Hiyerarşi, Doluluk Boşluk Kavramları Egemenlik , denge, birlik. Doluluk Boşluk Kavramları 3 boyutlu ifade 3 boyutlu ifade 3 boyutlu ifade: Mekan kurgusu Mekan kurgusu Gölge Tasarımı Gölge Tasarımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. 5
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. 3
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster