ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Perspektif I CİT109 GÜZ 1+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Perspektif kavramını analiz eder.
    2-Çizim metotlarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanım, amaç, tarihçe K1
    2 Tanım, amaç, tarihçe K1
    3 Perspektif çeşitleri, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması K1
    4 Tek kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. K1
    5 Tek kaçış noktalı perspektifin çeşitli geometrik şekiller üzerinde uygulanması. K1
    6 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, üzerinde uygulanması. K2
    7 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle iç mekânların incelenmesi uygulanması. K2
    8 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle iç mekânlar/ koridor, oda, mutfak, salon v.b. üzerinde uygulanması K2
    9 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle dış mekânlar/ peysaj (cadde, sokak, bina, yol, v.b.) üzerinde uygulanması K2
    10 Tek kaçış noktalı perspektif iç mekan perspektif ve uygulamaları mutfak çizimi, oda çizimi K2
    11 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları K2
    12 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları proje şeklince ifade edilmesi K2
    13 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları projeye dönüştürülmesi K2
    14 Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları ve değerlendirme K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi, Esen Onat, Efil Yayınevi, 2015. K2: Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan, Yem Yayın, 3. Baskı, İstanbul, 1999.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Perspektif kavramını ve perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç byutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması amaçlanır
    Dersin İçeriği Tanım, amaç, tarihçe, Sınıflandırma ve terimler Tek kaçış noktalı perspektif Işınlar yöntemiyle mobilya ve iç mekan perspektif ve uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster