Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mekânın tanımı
|
K1,K2
|
2
|
İç mimaride mekân kavramı
|
K1,K2
|
3
|
Mekân ve insan eylemleri
|
K1,K2
|
4
|
Mekân, eylem alanları
|
K1,K2
|
5
|
Mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı,
|
K1,K2
|
6
|
Mekânda tasarım öğeleri
|
K1,K2
|
7
|
Tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı
|
K1,K2
|
8
|
Mekanı algılama süreci algı psikolojisi
|
K1,K2
|
9
|
Tasarım yasaları
|
K1,K2
|
10
|
İç mimaride mekân algısı
|
K1,K2
|
11
|
Analiz : analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi.
|
K1,K2
|
12
|
Denge, Simetri / Asimetri / 2 Boyutlu çalışmalar
|
K1,K2
|
13
|
Doku / 2 Boyutlu çalışmalar
|
K1,K2
|
14
|
Analiz :Üç-Boyutlu Modelleme/ Modelleme Çalışması
|
K1,K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. MüzeyyenAKSÖZ ŞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: İç Mekan Tasarımının Temelleri,Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson,Çevirmen:Neslihan Şık,Yayınevi: Literatür Yayıncılık İlk Baskı Yılı: 2015
K2:Mimarlık Temelleri - Mimari Tasarım, Jane AndersonYayınevi ,Literatür Yayıncılık,Basım 2011
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İç mimarlık tasarımlarında mevcut mekanların tanımlanması, tasarımın programlanması, tasarımla ilgili araştırma ve çalışma yöntemlerinin incelenmesi, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılması ve bu çalışmalar sonucunda elde edilecek verilerin mekan üzerinde irdelenerek tasarıma ilişkin temel değerlerin oluşturulması.
|
Dersin İçeriği
|
Mekânın tanımı, iç mimaride mekân kavramı,
Mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları,
Mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, ,
Tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi,
Tasarım yasaları, iç mimaride mekân algısıi.Analiz
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
2
|
İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
3
|
3
|
Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur.
|
-
|
4
|
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular.
|
5
|
6
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır.
|
4
|
7
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular.
|
-
|
8
|
Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
9
|
İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar.
|
-
|