ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Prensipleri ve Mekan CİT111 GÜZ 3+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İç mimarlık tasarımlarında mevcut mekanları tanımlar.
    2-Tasarımın programlanmasını analiz eder.
    3-Tasarımla ilgili araştırma ve çalışma yöntemlerini belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mekânın tanımı K1,K2
    2 İç mimaride mekân kavramı K1,K2
    3 Mekân ve insan eylemleri K1,K2
    4 Mekân, eylem alanları K1,K2
    5 Mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, K1,K2
    6 Mekânda tasarım öğeleri K1,K2
    7 Tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı K1,K2
    8 Mekanı algılama süreci algı psikolojisi K1,K2
    9 Tasarım yasaları K1,K2
    10 İç mimaride mekân algısı K1,K2
    11 Analiz : analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi. K1,K2
    12 Denge, Simetri / Asimetri / 2 Boyutlu çalışmalar K1,K2
    13 Doku / 2 Boyutlu çalışmalar K1,K2
    14 Analiz :Üç-Boyutlu Modelleme/ Modelleme Çalışması K1,K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. MüzeyyenAKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: İç Mekan Tasarımının Temelleri,Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson,Çevirmen:Neslihan Şık,Yayınevi: Literatür Yayıncılık İlk Baskı Yılı: 2015 K2:Mimarlık Temelleri - Mimari Tasarım, Jane AndersonYayınevi ,Literatür Yayıncılık,Basım 2011
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İç mimarlık tasarımlarında mevcut mekanların tanımlanması, tasarımın programlanması, tasarımla ilgili araştırma ve çalışma yöntemlerinin incelenmesi, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılması ve bu çalışmalar sonucunda elde edilecek verilerin mekan üzerinde irdelenerek tasarıma ilişkin temel değerlerin oluşturulması.
    Dersin İçeriği Mekânın tanımı, iç mimaride mekân kavramı, Mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları, Mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, , Tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi, Tasarım yasaları, iç mimaride mekân algısıi.Analiz
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 3
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. 5
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. 4
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster