ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engelsiz Tasarım İlkeleri CİT205 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Engellilik tiplerini tanımlar.
    2-Engelli insanlar için engelsiz iç mekânlar tasarlar.
    3-Evrensel tasarımı tanımlar.
    4-Erişilebilir tasarımı tanımlar.
    5-Evrensel tasarım kriterlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Engelli kavramı, K1
    2 erişilebilirlik kavramı K1
    3 Engellilerle ilgili istatistikler, dünyada engellilerle ilgili yasal düzenlemeler ve istatistikler K1-K2-K3
    4 fiziksel engellilerin antropometrik özellikleri K1-K2
    5 tekerlekli sandalye tip ve boyutları K1-K2
    6 Tekerlekli sandalye kullanıcılarının ölçüleri ve manevraları K1-K2
    7 Engelliler için iç mekan düzenleme ilkeleri K1-K2-K3
    8 Eğitim Yapılarında Engellilere Yönelik Standartlar K1-K2-K3
    9 Bina Girişleri, Bina İçi Yatay Dolaşım K1-K2-K3
    10 Bina İçi Düşey Dolaşım, Merdivenler, Korkuluklar ve Küpeşteler K1-K2-K3
    11 Rampalar, Asansörler K1-K2-K3
    12 Sosyal faaliyet alanları ve araçları K1-K2-K3
    13 herkes için tasarım kavramı K1
    14 Evrensel tasarım anlayışı doğrultusunda düzenlenmiş kentsel peyzaj ile ilgili örnekler K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Nazlı Nevra KOÇAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: NEUFERT- BETA - YAPI TASARIMI: Çağla-Özaslan 2002 K2: Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme K3: 5378 sayılı Engelliler ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Engelli insanlar için engelsiz iç mekânlar tasarlamaktır. Evrensel tasarım anlayışı kapsamında her yaş grubunda insanın iç mekânlarda engelsiz olarak yaşayabilmesi için gerekli bilincin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Evrensel tasarım prensiplerinin kavranması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 5
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster