ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Tasarım II CİT207 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-3D MAX çizim programında çizim yapmak için gerekli olan temel komutları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders hakkında bilgi verilmesi K1,K2
    2 Program arayüzü ve temel işlemler K1,K2
    3 Program arayüzü ve temel işlemler K1,K2
    4 Program arayüzü ve temel işlemler K1,K2
    5 Temel Modelleme Komutları K1,K2
    6 Temel Modelleme Komutları K1,K2
    7 Temel Modelleme Komutları K1,K2
    8 Temel Modelleme Komutları K1,K2
    9 Temel Modelleme Komutları K1,K2
    10 Spline Modelleme K1,K2
    11 Spline Modelleme K1,K2
    12 Spline Modelleme K1,K2
    13 Poligon Modelleme K1,K2
    14 Poligon Modelleme K1,K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr.Oğuzhan UZUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Düzgören, S.H. (2016). 3dsmax 2016, Abaküs Kitap, İstanbul. K2:Ofluoğlu, S. (2011). 3dsmax, Ders Notları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahip kişilere iç mimari projelerin hazırlanmasında ve sunumunda 3D MAX çizim programının kullanılmasına yönelik temel bilgilerin ve prensiplerin verilmesi amaçlanmaktadır. 3D MAX programının tasarım kavramına kattıkları belirtildikten sonra en temel program komutları ve kullanımları örnek çalışmalar üzerinden 2 ve 3 boyutlu olarak anlatılarak uygulatılacaktır.
    Dersin İçeriği 1.Ders hakkında bilgi verilmesi 2.Program arayüzü ve temel işlemler 3. Program arayüzü ve temel işlemler 4. Program arayüzü ve temel işlemler 5.Temel Modelleme Komutları 6. Temel Modelleme Komutları 7. Temel Modelleme Komutları 8. Temel Modelleme Komutları 9. Temel Modelleme Komutları 10.Spline Modelleme 11. Spline Modelleme 12. Spline Modelleme 13.Poligon Modelleme 14. Poligon Modelleme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. -
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. 4
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster