ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dekorasyon Teknolojisi CİT209 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dekorasyonunu tanımlar.
    2-Tesisatlar; su, hava, gaz, elektrik, nem, ısı, ışık ve yalıtımı analiz eder.
    3-Duvar, tavan ve döşeme kaplamalarını tanımlar.
    4-Pencereler, kapılar, bölmeler, duvar dolapları, ticari vitrinler, ahşap ve çelik merdivenler, şömineler ve uygulamalarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   64
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,13 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dekorasyonun tanımı ve dekorasyon kavramları. K1
    2 dekorasyonda kapılar, geleneksel kapılar, günümüz kapıları, kapıların özellikleri K1
    3 dekorasyonda kapılar, dış kapılar, iç kapılar, özel amaçlı kapılar K2
    4 dekorasyonda pencereler, geleneksel pencereler, günümüz pencereleri ve özellikleri K1-K2
    5 Ahşap pencereler, plastik pencereler, alüminyum pencereler K1-K2
    6 dekorasyonda duvar kaplamaları, boya ve badanalar, duvar kağıtları K1
    7 Ahşap ve ahşap esaslı duvar kaplamaları, alüminyum plakalı duvar kaplamları K2
    8 dekorasyonda döşeme kaplamaları K1-K2
    9 dekorasyonda tavan kaplamaları, geleneksel tavan kaplamaları, günümüz tavan kaplamları K1-K2
    10 dekorasyonda tavan kaplamaları, geleneksel tavan kaplamaları, günümüz tavan kaplamları K1-K2
    11 dekorasyonda bölmeler, sabit bölmeler, sökülebilir bölmeler, dekoratif bölmeler, hareketli bölmeler, özel bölmeler K1-K2
    12 dekorasyonda merdivenler, geleneksel merdivenler, günümüz merdivenleri K1-K2
    13 dekorasyonda merdivenler, geleneksel merdivenler, günümüz merdivenleri K1-K2
    14 dekorasyonda ısıtıcı eleman ve örtüleri K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Nazlı Nevra KOÇAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Doç. Dr. İhsan KÜRELİ, Dekorasyon Teknolojisi Ders Notları, K2: NEUFERT- BETA - YAPI TASARIMI: Çağla-Özaslan 2002-610 sayfa ISBN:9754869354
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dekorasyonun tanımı ve tanıtımı.
    Dersin İçeriği Duvar, tavan ve döşeme kaplamaları ve uygulamaları, pencereler, kapılar, bölmeler, duvar dolapları, ticari vitrinler, ahşap ve çelik merdivenler, şömineler ve uygulamalarının kavranması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 3
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. 4
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster