ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geleneksel Türk Sanatları CİT221 GÜZ 3+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslamiyet öncesi ve sonrası Geleneksel Türk el sanatlarını sanatlarını tanımlar.
    2- Geleneksel Türk El sanatları ve işleme sanatlarını tasarımlarına uygular
    3-Anadolu`da Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İslamiyet öncesinde, sonrasında ve Anadoluda geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatları K1
    2 İslamiyet öncesinde, sonrasında ve Anadoluda geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatları K1
    3 Türklerin İslamiyetle birlikte tanışmış oldukları sanat hakkında bilgilendirme ve helezonik çizgi . Tezhip sanatında geometrik Üslup. K1 ,K2
    4 Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında; sade yaprak motifinin tanıtımı ve çizim çalışması, tek dişli yaprak motifinin tanıtımı ve çizim . Tezhip sanatında geometrik Üslupda basit çizim. K1, K2
    5 Mimaride Tezyinat (Çini, Hat, Kalem işi ve Taş işçiliği ,Barok- Rokoko üslup ve kullanım alanları.Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında Sap çıkması-salyangoz motiflerinin tanıtımı ve çizim, K1,K2
    6 Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında; Penç ve hatayi motifinin tanıtımı, tarihsel gelişimi, kompozisyon veya desen içindeki görevi ve çeşitlerinin çizimi Tezhip sanatında geometrik Üslupda basit çizim K1,K2,K4
    7 Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında;Bitkisel motiflerden oluşan, Türk süsleme sanatlarında ?Simetri kompozisyon çizim ve çeşitleri, Goncagül motifinin tanımı, kompozisyon veya desen içindeki görevi ve çeşitlerinin çizimi. Negatif motif ve çizimi, Tezhip sanatında geometrik Üslupda basit çizim K1,K2,K4
    8 Bitkisel motiflerden oluşan, Türk süsleme sanatlarında Bordür kompozisyon çizim ve çeşitleri. Bulut motifinin tarihi gelişimi, çizim ve çeşitleri. Tezhip sanatında geçmeler, zencerekler. Tezhip sanatında geometrik Üslupda basit çizim K1,K2,K4
    9 Tezhip sanatında münhani üslubu. Rumi Üslubu ve çeşitleri ( tepelik, ortabağ, ayırma,hurdalı, basit rumi, hurdalı, piçide) Türk süsleme sanatlarından olan hayvansal motifler ile diğer motiflerden oluşan kompozisyon çalışmaları. Tezhip sanatında geometrik Üslupda basit çizim K1,K2,K4
    10 Türk minyatür sanatının tanımı ve kısa tarihçesi, Minyatürün teknik özellikleri,Türk minyatüründe işlenen konular.Minyatür boyama teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve nüans çalışmaları K1,K2,K5
    11 Türk Kitap Sanatları (Tezhip, Minyatür, Ebru ve Ciltleme) Kağıt boyama teknikleri(çayla- tütünle- eskitme vs.), murakka yapımı, Kağıt aharlama teknikleri ve çalışmaları Altın ezme,yapıştırma,zerefşan hakkında bilgi, . K1,K3
    12 Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında Kâtı sanatının tarihsel gelişimi, Kâtı sanatının klasik örneklerini inceleme.kullanılan malzemeleri, Katı Çeşitleri. Kâtı uygulamasında işlem basamakları ve uygulama yöntemleri. K1, K3
    13 Geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatlarında Hat, Cilt,Ebru sanatının tarihsel gelişimi ve kullanım alanları, klasik örneklerini inceleme. bilgilendirme. K1,K3,K5,
    14 Ebru sanatında kullanılan malzemeleri tanıtmak,Klasik usulde malzemelerin hazırlanışını Battal,Gelgit,Taraklı ebru teknikleri. K1,K6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: İslamda Sanat Sanatta İslam, İstanbul: Akçağ Yayınları. Aslanapa O. (1989): K2:ÖZKEÇECİ İlhan, ÖZKEÇECİ,Ş. Bilge, Türk Sanatında Tezhip, ISBN, 978-97598526-2-71, İstanbul 2007 K3: MESERA Gülbün, İnce Kağıt Oymacılığı Sanatı Kâtı?.Türkiye İş Bankası Kültür yayınları. 1991 K4:Serap Ekizler Sönmez, Anadolu Selçuklu Sanatının Geometrik Dilİ,1. Baskı, Ketebe Yayınları. K5: OKUMUŞ, Asiye; Baroque and Rococo in Turkish Decorative Arts. Art Series 3. Principle Book. Istanbul, 2016. K6: ELHAN, S. (2004). Marbling Art with Production Methods, İnkansa Matbaacılık Ltd.Şti., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İslamiyet öncesinde ve sonrasında Anadolu da Geleneksel Türk El sanatları ve işleme sanatlarıyla ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması, Tasarım sürecine dahil edilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İslamiyet öncesinde, sonrasında ve Anadoluda geleneksel Türk el sanatları ve işleme sanatları, Teship sanatı, Geleneksel Türk bitkisel motifleri, hayvan motifleri geometrik desenler ,Geleneksel Sanatlar; Minyatür, Hat, Ebru, Kati, farklı objer üzerine teship ve geometrik kompozisyon çalışmaları,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. 5
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. 4
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. 4
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster