ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnsan ve Mekan İlişkisi CİT214 BAHAR 3+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mekânı analiz eder.
    2- Mekan tasarımını oluşturan öğeleri değerlendirir.
    3- İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanları gösterir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje40188
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnsan: insan boyutları: Antropometrik boyutlar, duyusal boyutlar. K1,K2
    2 İnsan: insan boyutları: Algısal ve zihinsel boyutlar. K1,K3
    3 Antropometri: Vücut ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar. K2,K4
    4 Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri. K1, K4
    5 İnsan-Çevre İlişkileri: İç uzaklık , kişisel uzaklık, kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı. K3,K4
    6 İnsan-Çevre İlişkileri: Fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi K2,K3
    7 Mekan: Tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. K3,K4
    8 Mekan türleri: Mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan, mekan çeşitleri; içmekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar; kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar. K3,K4
    9 Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama, ritm. Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar. K1,K2
    10 Mekan sınır öğeleri; Donatı elemanları, ana aksanlar, duvar, renk, merdiven, K3,K4
    11 Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri. K2,K4
    12 Mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve ve algısını etkileyen faktörler. K1,K3
    13 Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. K2,K3
    14 Mekanda farklı malzeme dokuları, kullanımları ve algılama. K1,K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul. K2:Westin. A. F. (1970). Privacy and Freedom Atheneum, , New York K3: Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul. K4: Corbusier, L. (2013). (Çevr. Merzi, S.). Bir Mimarlığa Doğru, Yapı Kredi Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak.
    Dersin İçeriği İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. . Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk .
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
    2 İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
    3 Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur. -
    4 İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular. -
    6 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır. -
    7 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular. -
    8 Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    9 İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster