Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İnsan: insan boyutları: Antropometrik boyutlar, duyusal boyutlar.
|
K1,K2
|
2
|
İnsan: insan boyutları: Algısal ve zihinsel boyutlar.
|
K1,K3
|
3
|
Antropometri: Vücut ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar.
|
K2,K4
|
4
|
Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri.
|
K1, K4
|
5
|
İnsan-Çevre İlişkileri: İç uzaklık , kişisel uzaklık, kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı.
|
K3,K4
|
6
|
İnsan-Çevre İlişkileri: Fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi
|
K2,K3
|
7
|
Mekan: Tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar.
|
K3,K4
|
8
|
Mekan türleri: Mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan, mekan çeşitleri; içmekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar; kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar.
|
K3,K4
|
9
|
Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama, ritm. Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar.
|
K1,K2
|
10
|
Mekan sınır öğeleri; Donatı elemanları, ana aksanlar, duvar, renk, merdiven,
|
K3,K4
|
11
|
Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri.
|
K2,K4
|
12
|
Mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve ve algısını etkileyen faktörler.
|
K1,K3
|
13
|
Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı.
|
K2,K3
|
14
|
Mekanda farklı malzeme dokuları, kullanımları ve algılama.
|
K1,K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Müzeyyen AKSÖZ ŞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
K2:Westin. A. F. (1970). Privacy and Freedom Atheneum, , New York
K3: Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul.
K4: Corbusier, L. (2013). (Çevr. Merzi, S.). Bir Mimarlığa Doğru, Yapı Kredi Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar.
Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill
İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. .
Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu;
Mekan sınır öğeleri;
Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri
Mekan ve Algı; Mekan ve renk .
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
4
|
3
|
Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturur.
|
-
|
4
|
İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
5
|
Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygular.
|
-
|
6
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışır.
|
-
|
7
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygular.
|
-
|
8
|
Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
9
|
İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapar.
|
4
|