ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mikro Denetleyiciler CCT219 GÜZ 3+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir mikrobilgisayar sistemindeki elemanları tanır. Veri, adres, veri yolu ve adres yolu kavramlarını açıklar. Mikrobilgisayar sisteminde veri alış verişinin ikilik sayılarla olduğunu açıklar ve bir bellek haritası çıkarır.
    2-Mikroşlemciler ile mikrodenetleyiciler arasında yapısal ve programsal farklılıkları açıklar. Yapılacak bir işe uygun mikroişlemci veya mikrodenetleyiciyi seçer.
    3-Bir mikroişlemci / mikrodenetleyici sisteminin kurulması aşamasında işlemci ile çevre elemanlar arasında gerekli bağlantıları kurar. İstemin çalışması için gereken yazılımları kullanır, mikroişlemci sistemini kullanıma hazır hale getirir
    4-Program yazma mantığını geliştirir ve program yazar.
    5-Veri transfer işlemeleri, test ederek karar verme işlemleri, döngü düzenleme, alt program kullanımı, zaman gecikme alt programının oluşturulması, aritmetiksel ve mantıksal işlemler, bit kaydırma işlemleri vb. rutin işlemleri kullanır ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
    2 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
    3 Mikroişlemciler ve mikrodenetleyicilerin karşılaştırılması
    4 Mikroişlemci / mikrodenetleyici sisteminin kurulması
    5 Mikroişlemci / mikrodenetleyici sisteminin kurulması
    6 Programlamaya giriş
    7 Programlamaya giriş
    8 Programlama
    9 Programlama
    10 Programlama
    11 Programlama
    12 Programlama
    13 Programlama
    14 Programlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Mehmet KARAYEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar CCS C ile PIC Programlama - Serdar ÇiÇEK
    Yardımcı Kitap Mikrodenetleyici Ders Notu - Mehmet KARAYEL
    Dersin Amacı Bu derste, mikro bilgisayar sisteminin donanımsal yapısını, bilgisayar mimarilerini tanıtmak, mikroişlemci-mikrodenetleyici kavramlarını öğretmek ve mikrodenetleyicileri programlamak amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı, mikroişlemciler ve mikrodenetleyicilerin karşılaştırılması, mikroişlemci / mikrodenetleyici sisteminin kurulması, programlamaya giriş, programlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Elektrik ve Elektronik Teknolojisinin temel kanun ve ilkelerini öğrenip alanında karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanır. -
    2 Mesleğinin gerektirdiği hesaplamaları yapar. 1
    3 Ev cihazlarının montajını yapar ve cihazların ilk çalışmalarını gerçekleştirip cihazların kullanımını açıklar. -
    4 Elektrikli cihazların çalışma prensiplerini kavrar. 1
    5 Elektrikli cihazların devre şemalarını okuyup akış diyagramlarını yorumlar. 2
    6 Ev cihazlarında kullanılan elektrik-elektronik komponentler ile mekanik komponentlerin yapısı ve çalışma prensiplerini açıklar, sağlamlık kontrollerini yapar. -
    7 Elektrikli cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit edip bu arızaları giderir. -
    8 Ev cihazlarının montajı ve arızalarının giderilmesinde gerekli ölçü aletleri, araç ve gereçleri kullanır. -
    9 Ev cihazlarında kullanılan elektronik program kartlarının yapısını, çalışmasını açıklar ve arıza tespitini yapar. 5
    10 Bilgisayar Destekli Tasarım Programlarını kullanarak proje ve sunumlar hazırlar. Office Program Bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini uygun seviyede kullanır. 2
    11 Bağımsız çalışmada karar verir, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olur. 2
    12 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip birey olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster