Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerin sınıflandırılması ve bitkiler ile hayvanlar arasındaki farklar.
|
K1, B1
|
2
|
Hücre ve organelleri
|
K1, B2
|
3
|
Ergastik maddeler; hücre duvarı ve yapısı
|
K1, B2
|
4
|
Meristematik dokular: yapı ve özellikleri
|
K1, B4
|
5
|
Koruyucu doku: yapı ve özellikleri
|
K1, B5
|
6
|
Parankimal doku: yapı ve özellikleri
|
K2, B1
|
7
|
Destek dokusu: yapı ve özellikleri
|
K2, B2
|
8
|
İletim dokusu: yapısı ve özellikleri
|
K2, B3
|
9
|
Salgı dokuları: yapı ve özellikler
|
K2, B4
|
10
|
Gövdenin birincil ve ikincil yapısı
|
K2, B5
|
11
|
Kök, Gövde ve Yaprağın Yapısı ve Özellikleri
|
K3, B
|
12
|
Bitki sistematiği (Tasonomi)
|
K3, B2
|
13
|
Bitkilerde üreme: çiçek yapısı, tozlaşma ve döllenme
|
K3, B3
|
14
|
Meyve, deneme sınavı
|
K3, B4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozcuk, S. 2009. Genel Botanik, Hatiboğlu Yayınları, Beşevler, Ankara
K2. Gerçek, Z. 2008. Genel Botanik. KTU Matbaası, Genel Yayın No:160, Fakülte Yayın No: 18, Trabzon
K3. Atıcı, T., Keskin Samancı, N., Alev Özel, Ç. 2005. Bitki Anatomisi ve Morfolojisi Laboratuvar Kitabı, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K4. Çakırlar, H., Doğan, C., Özmen, E. 2010. Açıklamalı Genel Botanik ve Bitki Anatomisi Atlası, Palme Yayıncılık, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bitkilerin yapı taşlarından başlayarak dokuları, organları ve organizmaları tanıtmak, bitkilerin önemli özelliklerini öğrenmek ve onları tanımak, anlamak ve meslek hayatlarında uygulamak, daha iyi anlamak için pratik bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Orman ağaç ve çalılarının genel biyolojisi, doku ve organları, üreme yapıları hakkında genel bilgi vermek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|