ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Botaniğine Giriş ORM101 GÜZ 2+1 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Botaniğin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Bitkilerin iç yapısını oluşturan hücreleri ve işlevlerini analiz eder.
    3-Bitki dokularını ve işlevlerini kavrar.
    4-Adlandırma, sınıflandırma uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 10155
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerin sınıflandırılması ve bitkiler ile hayvanlar arasındaki farklar. K1, B1
    2 Hücre ve organelleri K1, B2
    3 Ergastik maddeler; hücre duvarı ve yapısı K1, B2
    4 Meristematik dokular: yapı ve özellikleri K1, B4
    5 Koruyucu doku: yapı ve özellikleri K1, B5
    6 Parankimal doku: yapı ve özellikleri K2, B1
    7 Destek dokusu: yapı ve özellikleri K2, B2
    8 İletim dokusu: yapısı ve özellikleri K2, B3
    9 Salgı dokuları: yapı ve özellikler K2, B4
    10 Gövdenin birincil ve ikincil yapısı K2, B5
    11 Kök, Gövde ve Yaprağın Yapısı ve Özellikleri K3, B
    12 Bitki sistematiği (Tasonomi) K3, B2
    13 Bitkilerde üreme: çiçek yapısı, tozlaşma ve döllenme K3, B3
    14 Meyve, deneme sınavı K3, B4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozcuk, S. 2009. Genel Botanik, Hatiboğlu Yayınları, Beşevler, Ankara K2. Gerçek, Z. 2008. Genel Botanik. KTU Matbaası, Genel Yayın No:160, Fakülte Yayın No: 18, Trabzon K3. Atıcı, T., Keskin Samancı, N., Alev Özel, Ç. 2005. Bitki Anatomisi ve Morfolojisi Laboratuvar Kitabı, Palme Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap K4. Çakırlar, H., Doğan, C., Özmen, E. 2010. Açıklamalı Genel Botanik ve Bitki Anatomisi Atlası, Palme Yayıncılık, Ankara
    Dersin Amacı Bitkilerin yapı taşlarından başlayarak dokuları, organları ve organizmaları tanıtmak, bitkilerin önemli özelliklerini öğrenmek ve onları tanımak, anlamak ve meslek hayatlarında uygulamak, daha iyi anlamak için pratik bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği Orman ağaç ve çalılarının genel biyolojisi, doku ve organları, üreme yapıları hakkında genel bilgi vermek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster