ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Jeoloji ORM103 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Jeolojik ortamları tanır.
    2-Yer yuvarının yapısını kavrar.
    3-Yerkabuğunu oluşturan kayaçlar ve mineraller hakkında özet bilgi verir.
    4-Kayaçların oluşturduğu toprak tipleri kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Jeolojinin tanımı ve kapsamı K1. Bölüm 1 K2. Bölüm 1
    2 Güneş sistemi K2. Bölüm 2
    3 Dünyanın şekli ve hareketleri K2. Bölüm 3
    4 Yer yuvarının yapısı K2. Bölüm 3
    5 Dünyanın yaşı ve jeolojik zamanlar K2. Bölüm 4
    6 Mineraller K1. Bölüm 2
    7 Kayaçlar K1. Bölüm 2.1
    8 Magmatik (plütonik veya volkanik) kayaçlar K1. Bölüm 2.2
    9 Metamorfik (başkalaşım) kayaçları K1. Bölüm 2.3
    10 Tortul (sedimanter) kayaçlar K1. Bölüm 2.4
    11 Kayaçların oluşturduğu toprak tipleri K1. Bölüm 2.5
    12 Levha (plaka) tektoniği ve temel ilkeler K2. Bölüm 8
    13 Yeryüzünün şekillenmesini sağlayan kuvvetler K1. Bölüm 3
    14 Depremler K2. Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Seval SÜNAL KAVAKLIGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Üşenmez, Ş. (1990). Mühendisler için Jeoloji, Gazi Üniversitesi, Yayın No: 151, 220 syf. K2. Ketin, İ. (2006). Genel Jeoloji Yerbilimlerine Giriş. İTÜ Vakfı Yayınları, 9. Baskı, 563 syf.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Orman mühendisi adayı öğrencilerin, hangi tür kayaçlardan hangi tür toprak oluştuğunu öğrenmesi jeolojik yapı ile bitki türlerini ilişkilendirmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 3
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 2
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster