Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Jeolojinin tanımı ve kapsamı
|
K1. Bölüm 1
K2. Bölüm 1
|
2
|
Güneş sistemi
|
K2. Bölüm 2
|
3
|
Dünyanın şekli ve hareketleri
|
K2. Bölüm 3
|
4
|
Yer yuvarının yapısı
|
K2. Bölüm 3
|
5
|
Dünyanın yaşı ve jeolojik zamanlar
|
K2. Bölüm 4
|
6
|
Mineraller
|
K1. Bölüm 2
|
7
|
Kayaçlar
|
K1. Bölüm 2.1
|
8
|
Magmatik (plütonik veya volkanik) kayaçlar
|
K1. Bölüm 2.2
|
9
|
Metamorfik (başkalaşım) kayaçları
|
K1. Bölüm 2.3
|
10
|
Tortul (sedimanter) kayaçlar
|
K1. Bölüm 2.4
|
11
|
Kayaçların oluşturduğu toprak tipleri
|
K1. Bölüm 2.5
|
12
|
Levha (plaka) tektoniği ve temel ilkeler
|
K2. Bölüm 8
|
13
|
Yeryüzünün şekillenmesini sağlayan kuvvetler
|
K1. Bölüm 3
|
14
|
Depremler
|
K2. Bölüm 7
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|