Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak kavramına giriş
|
K1 ve K2`nin "Giriş" Bölümleri okunacaktır.
|
2
|
Toprak oluşumu
|
K1`in 2. Bölümü ile K2`nin 2. ve 3. Bölümleri okunacaktır.
|
3
|
Toprak fiziksel özellikleri
|
K1`in 4.1. Bölümü ve K2`nin 4. Bölümü okunacaktır.
|
4
|
Toprak kimyasal özellikleri
|
K1`in 4.2. Bölümü ile K2`nin 5. ve 6. Bölümleri okunacaktır.
|
5
|
Kil mineralleri
|
K1`in 3.4. Bölümü okunacaktır.
|
6
|
Toprak horizonları
|
K1`in 6. Bölümü okunacaktır.
|
7
|
Toprak horizonları
|
K1`in 6. Bölümü okunacaktır.
|
8
|
Toprak profile
|
K1`in 7. Bölümü okunacaktır.
|
9
|
Toprak reaksiyonu
|
K1`in 4.2.4. Bölümü ve K2`nin 6.1. Bölümü okunacaktır.
|
10
|
Toprak organik maddesi
|
K1`in 3.5.2. Bölümü ve K2`nin 5.1. Bölümü okunacaktır.
|
11
|
Katyon Değişim Kapasitesi (KDK), iyon değişimi
|
K1`in 4.2.1., 4.2.2. ve 4.2.3. Bölümleri ile K2`nin 6.2 Bölümü okunacaktır.
|
12
|
Toprak suyu
|
K1`in 4.1.9. Bölümü ve K2`nin 4.3. Bölümü okunacaktır.
|
13
|
Toprak verimliliği ve bitki besin elementleri
|
K1`in 5. Bölümü ile K2`nin 6.3. ve 8. Bölümleri okunacaktır.
|
14
|
Toprak tuzluluğu ve alkaliliği
|
K1`in 6.2.11. Bölümü okunacaktır.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Seval Sünal Kavaklıgil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Kantarcı, M. D. (2000). Toprak İlmi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İ. Ü. Yayın No: 4261, O. F. Yayın No: 462, İstanbul.
2- Çepel, N. (1988). Toprak İlmi Ders Kitabı, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İ. Ü. Yayın No: 3416, O. F. Yayın No: 389, İstanbul.
3- Brady, N. C., Weil, R. R., & Brady, N. C. (2010). Elements of the nature and properties of soils.
|
Yardımcı Kitap
|
powerpoint, computer and lecture notes
|
Dersin Amacı
|
It aims to teach soil as a plant growth medium, soil formation and classification, soil physical, chemical and biological properties, soil fertility and soil management.
|
Dersin İçeriği
|
To teach soil as a plant growth medium, soil formation and classification, soil physical, chemical and biological properties, soil fertility and soil management
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|