ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gymnospermae ORM201 GÜZ 2+2 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Genel Gymnospermae terminolojisini tanımlar
    2-Gymnospermae ve Angiospermae`ler arasındaki farkları açıklar.
    3-Gymnospermae`lerin kozalaklarının özelliklerini açıklar
    4-Gymnospermae`lerin yaprak, kabuk, vb. diğer botanik özelliklerini tanımlar
    5-Açık tohumlu bitkilerin sistematiğini yapar
    6-Ülkemizdeki doğal ve egzotik türleri birbirinden ayırır
    7-Bitkilerin ülkemizdeki yayılışlarını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 20000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Uygulama Sınavı 010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   138
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,6 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gymnospermae bitkilerinin genel özellikleri ve bitkiler alemindeki yerleri K1 B1
    2 Gymnospermae bitkilerinde vejetatif ve generatif organlar (Tomurck, sürgün, yaprak, çiçek ve kozalak) K1 B2
    3 Gymnospermae ve Angiospermae bitkilerinin farkları K1 B3
    4 Gymnospermaelerin sistematiği, Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları K2 B1
    5 Coniferae sınıfının morfolojik özellikleri, Taxaceae, Cephalotaxaceae, Podocarpaceae ve Araucariaceae familyaları K2 B2
    6 Pinaceae familyasının ve cinslerinin genel özellikleri; Abies cins ve taksonlarının morfolojik özellikleri ve yayılışları K2 B3
    7 Arazi Uygulaması
    8 Keteleeria, Tsuga ve Pseudotsuga cins ve taksonlarının morfolojik özellikleri ve yayılışları K2 B4
    9 Picea, Cedrus, Larix Cathaya ve Pseudolarix cins ve taksonlarının morfolojik özellikleri ve yayılışları K2 B5
    10 Pinus cins ve taksonlarının botanik özellikleri ve yayılışları K3 B1
    11 Taxodiaceae familyasının cins ve taksonlarının botanik özellikleri ve yayılışları K3 B2
    12 Cupressaceae familyasının cins ve taksonlarının botanik özellikleri ve yayılışları K3 B3
    13 Gnetinae sınıfı familya, cins ve taksonlarının botanik özellikleri ve yayılışları, Uygulama sınavı K3 B4
    14 Arazi Uygulaması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Gamze TUTTU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Anşin, R. ve Özkan, Z. C. 2006. Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, K. T. Ü. Basımevi, Yay. No: 167/19, 3. Baskı, Trabzon, 450 s. K2. Yaltırık, F., Akkemik, Ü. (Editörler) 2011. Türkiye´nin Doğal Gymnospermleri (Açık Tohumlular). T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, ISBN 978-605-60143-1-4, Ankara, 214 s. K3. Akkemik, Ü. (Editör) 2018.Türkiye´nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, T.C. Orman ve Su Işleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, 2. Baskı., 684 s., ISBN:978-605-9550-14-7.
    Yardımcı Kitap YK1. Yaltırık, F. 1988; Dendroloji Ders Kitabı I. Gymnospermae (Açık Tohumlular) Orman Fak. Yayın No: 386, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu derste öğrencilere genel olarak Gymnospermae bitkilerinin tanıtımı, taksonların morfolojik özellikleri, yayılışları, ekolojik özellikleri, asli ve odun dışı bitkisel ürünlerinin tanıtılması öğretilmektedir.
    Dersin İçeriği Gymnospermae bitkilerinin genel sistematiği, tarihsel seyirleri, vejetatif ve generatif organ karakteristikleri, odun özellikleri, öncelikle ülkemizdeki doğal taksonların yayılışları, odun ve odun dışı bitkisel ürünler ve bu ürünlerin genel kullanım alanları ile Açık Tohumlu bitkilerin park ve bahçelerde kullanım özellikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster