Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, böcek ve insan ilişkileri
|
K1, Giriş
|
2
|
Böceklerin sistematikteki yeri ve hayvan grupları Arthropoda?nın genel özellikleri.
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Böceklerin anatomi ve fizyolojisi (Baş, thorax ve bunların uzantıları)
|
K1, Bölüm 2,3
|
4
|
Böceklerin anatomi ve fizyolojisi (Abdomen ve uzantıları)
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
İç organların yapısı ve işleyişi (Kas, sindirim ve boşaltım sistemleri)
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
İç organların yapısı ve işleyişi (Dolaşım ve solunum sistemleri)
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
İç organların yapısı ve işleyişi (Üreme sistemi)
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
İç organların yapısı ve işleyişi (Sinir sistemi, duyu organları), iç ve dış salgı bezleri
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
İç organların yapısı ve işleyişi (Sinir sistemi, duyu organları), iç ve dış salgı bezleri
|
K1, Bölüm 8
|
10
|
Böceklerde üreme ve gelişme
|
K1, Bölüm 9
|
11
|
Böceklerde davranış ve ekoloji
|
K1, Bölüm 10
|
12
|
Böceklerde sınıflandırma ve böceklerin tanıtımı
|
K1, Bölüm 11
|
13
|
Önemli böcek takım ve familyaları
|
K1, Bölüm 12
|
14
|
Türkiye?deki önemli orman zararlıları ve yararlı böcekler
|
K1, Bölüm 13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Yalçın KONDUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şimşek, Z., 2005. Orman Entomolojisi Ders Notları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, böceklerin temel anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, orman ağaçlarına zarar veren böceklerin hangileri olduğunu, ne şekilde zarar verdiklerini ve nasıl mücadele edilebileceğini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Böcek ve insan ilişkileri, Böceklerin sistematikteki yeri ve hayvan grupları,Arthropoda`nın genel özellikleri,Böceklerin anatomi ve fizyolojisi,İç organların yapısı ve işleyişi,Böceklerde üreme ve gelişme, Böceklerde davranış ve ekoloji, Böceklerde sınıflandırma, Önemli böcek takım ve familyaları, Türkiye`deki önemli orman zararlıları ve yararlı böcekler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|