Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölçme bilgisi kapsam ve çeşitleri, ölçü birimleri.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
2
|
Basit ölçme aletleri ve yapılan işlemler, yatay uzunluk ve düşey uzaklık ölçümleri.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
3
|
Alan hesaplamaları, hacim hesaplamaları, eğim ölçümü, açı ölçümü, yatay ve düşey açı hesapları.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
4
|
Hata çeşitleri ve hata sınırı.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
5
|
Dik inme araç, gereç ve yöntemleri, açılı ölçümler.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
6
|
Küresel Konum Belirleme Sistemi, GPS el aleti ve yapılan işlemler.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
7
|
Ölçek, eğim ve bakı kavramları, hesaplamalar.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
8
|
Harita çeşitleri, özellikleri ve kullanım alanları.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
9
|
Haritalarda kullanılan projeksiyon sistemleri, haritaların paftalandırılması ve adlandırılması.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
10
|
Haritalarda koordinat sistemleri ve haritaların aplikasyonu.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
11
|
Topoğrafik haritaların okunması, enine ve boyuna profiller.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
12
|
Ormancılıkta kullanılan haritalar ve özellikleri.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
13
|
Meşcere tipleri ve orman yol ağı haritaları.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
14
|
Orman kadastro haritaları ve sayısal haritalar.
|
K:1, K:2, K:3 ve K:4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ender BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. GÜNGÖRDÜ, E., 2008, Harita Bilgisi ve Uygulamaları, 9786050074055, 152 s, Ankara
2. TÜDEŞ, ., Bıyık, C., 1997, Kadastro Bilgisi, K.T.Ü. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları, Trabzon.
3. AYYILDIZ, M. 1994, Ölçme Bilgisi, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
4. ÖZBENLİ, E., TÜDEŞ, T., 1989, Ölçme Bilgisi, K.T.Ü. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları, Trabzon.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Mühendislik uygulamalarının temelini teşkil eden ölçme bilgisi kavramının kazandırılarak arazi şekillerini belirleyen ve ormancılıkta kullanılan plan ve haritalar hakkında ayrıntılı bilgi vermek, kolaylıkla anlaşılabilmesi, hazırlanabilmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli temel bilgilerin verilmesini sağlamak, arazideki nokta, güzergah veya alan bilgilerinin haritaya, harita üzerindeki bilgilerin araziye aplikasyonunu öğretmek, harita bilgilerinin günümüz teknolojilerine uygun halde (sayısal harita) kullanımını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Mühendislik çalışmalarında karşılaşılan ölçme ve harita iş ve işlemlerine yönelik deneyim kazanma ve problem çözme becerisini içeren konular
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|