Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekolojiye giriş
|
K1 B1, Sayfa 1-9
|
2
|
Ekolojinin, fizik ve biyoloji bilimi ile ilişkisi
|
K1 B1, Sayfa 9-15
|
3
|
Adaptasyon ve doğal seleksiyon
|
K2 B1 sayfa 3-39
|
4
|
Ekolojide doğal seleksiyon teorisi
|
K2 B2 sayfa 45-71
|
5
|
Popülasyon
|
K1 B6 sayfa 225-246
|
6
|
Popülasyonlarda genetik çeşitlilik, dağılım ve bolluk
|
K1 B6 sayfa 246-267
|
7
|
Popülasyon dinamikleri ve yaşam tarihi stratejileri
|
K1 B6 sayfa 267-280
|
8
|
Komünite
|
K1 B7 sayfa 282-288
|
9
|
Komünitelerde türler arası etkileşimler
|
K1 B7 sayfa 288-304
|
10
|
Komünitelerde tür zenginliği ve çeşitliliği, ada biyocoğrafyası
|
K1 B7 sayfa 304-329
|
11
|
Ekosistemlerde birincil üretim, enerji akışı
|
K1 B3 sayfa 77-137
|
12
|
Komünitelerde döngüler
|
K1 B4 sayfa 140-175
|
13
|
Ekosistemlerde besin döngüsü ve süksesyon
|
K1 B8 sayfa 336-368
|
14
|
Ekolojide İstatistiksel Yaklaşım
|
K1 B12 sayfa 479-508
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
2
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
2
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|