ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Havza Yönetimi ORM301 GÜZ 3+0 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Havza planlama ve Yönetimini analiz eder.
    2-Doğal kaynak planlaması tasarlar
    3-Havza bazlı arazi kullanım ve planlama tasarlar
    4-Havza bazlı kırsal yoksullukla mücadele planları değerlendirir.
    5-Havza bazlı doğal afetlerle mücadele planları analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje2013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Havza ve havza amenajmanının tanımı. Doğal kaynaklar ve güncel çevre sorunları. Çok yönlü kullanım ilkesi. K1: B1, B2 K2: B1, B2 K3: B1
    2 Havza karakteristikleri. Topoğrafik karakteristikler. Drenaj karakteristikleri, Toprak ve vejetasyon öğeleri. K1: B1, B2 K2: B1, B2 K3: B1
    3 Havza Süreçleri. Hidrolojik döngü. Yağışın oluşumu ve tipleri. Ölçülmesi. K1: B2 K2: B2 K3: B2
    4 Bir havzaya düşen yağışın ölçülmesi. Thiessen yöntemi ,aritmetik ortalama yöntemi vb. K1: B2 K2: B2 K3: B2
    5 Buharlaşma, intersepsiyon, transpirasyon, evapotransiprasyon ve havza su bütçesi. K1: B2, B3 K2: B2, B3 K3: B2, B3
    6 İnfiltrasyon, suyun toprakta depolanması, K1: B2, B3 K2: B2, B3 K3: B2, B3
    7 Toprak suyu, K1: B2, B3 K2: B2, B3 K3: B2, B3
    8 Toprak suyu (Devam) K1: B2, B3 K2: B2, B3 K3: B2, B3
    9 Yüzey/Yüzey altıl akış, akış tipleri, akış rejimi, hidrograf, birim hidrograf. K1: B2, B3, B4 K2: B2, B3, B4 K3: B2, B3, B4
    10 Dere akışının ölçülmesi. Derelerde yapılan ekohidrolojik gözlem ve ölçmeler. K1: B2, B3, B4 K2: B2, B3, B4 K3: B2, B3, B4
    11 Dere kıyısı ve koridorlarında yapılan ekohidrolojik ölçmelerin arazide uygulanması. K1: B2, B3, B4 K2: B2, B3, B4 K3: B2, B3, B4
    12 Erozyon ve sedimentasyonun havza yönetimi yönünden değerlendirilmesi. K1: B4, B5 K2: B4, B5 K3: B4, B5
    13 Havza yönetiminde planlama esasları. Havza yönetim planlarında aşamalar. K1: B4, B5 K2: B4, B5 K3: B4, B5
    14 Havza yönetimi ve planlamasında araştırma konuları. K1: B4, B5 K2: B4, B5 K3: B4, B5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özhan, S., 2004.Havza Amenajmanı Kitabı K2. Özhan, S., Arazi Kullanma Tekniği Ders Notları. K3. Ward, R., 1999. Principles of Hydrology. 4. Chow, V., 2010. Applied Hydrology. 5. Maidment, D., 1993. Handbook of Hydrology.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğal kaynakların havza bazında planlaması bakımından gerekli bilgi ve uygulamaları öğretmek, iklim toprak bitki ilişkilerini havza planlama yönünden ele alıp Orman Mühendislerine güçlü bir planlama altyapısı hazırlamak, Havza bazında doğal kaynak yönetimi ile istenilen miktar ve kalitede su üretimine yönelik bilgiler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Havza bazlı planlama, Havza analizi, Hidroloji, Doğal kaynak yönetimi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 3
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. 5
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster