Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uzaktan algılamanın tanımı ve tarihçesi
|
K1-Sayfa:4-8
|
2
|
Haritalar hakkında genel bilgiler
|
K1-Sayfa:15-26
|
3
|
Elektromanyetik spektrum, film, filtre, fotoğraf, hava fotoğrafı kavramları, hava fotoğraflarında kayma, uçuş planının hazırlanması, bindirme oranları, fotoğraf bazı, ölçek, uçuş yüksekliği ve çeşitli hesaplamalar
|
K1-Sayfa:26-41
|
4
|
Hava fotoğraflarında üç boyutlu görüntü elde etme efektif alan kavramı ve hesaplanması, fotoğraf sayısının hesaplanması
|
K1-Sayfa:45-53
|
5
|
Foto yorumlamayı etkileyen faktörler
|
K1-Sayfa:57-69
|
6
|
Veri kaynakları ve uzaktan algılama sistemleri
|
K2-Sayfa:19-20
|
7
|
Sayısal görüntü kavramı
|
K2-Sayfa:20-21
|
8
|
Uydu görüntülerinde çözünürlük
|
K3-Sayfa:45-47
|
9
|
Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-I
|
K4
|
10
|
Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-II
|
K4
|
11
|
Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-III
|
K4
|
12
|
Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması
|
K3-Sayfa:203-214
|
13
|
Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması
|
K3-Sayfa:218-228
|
14
|
Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması
|
K3-Sayfa:232-251
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Sinan BULUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Köse, S., Cömert, Ç. 1999, Ormancılıkta Foto Yorumlama, Orman Fakültesi Yayınları, No:1, Artvin
Soykan, B. 1986, Ormancılıkta Foto Yorumlama, KTÜ Orman Fakültesi, Yayın No: 9, Trabzon.
K2. Günlü, A. 2009. Yetişme ortamı envanterinin doğrudan, dolaylı ve uzaktan algılama yöntemleri ile belirlenmesi ve karşılaştrılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
K3. http://www.nik.com.tr/
K4. Güngör, O. Cografi Bilgi Sistemleri ve uzaktan algılama uygulamları ders notları, 285 sayfa.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hava fotoğrafları, uydu görüntüleri ve çeşitli haritaların tanımlanması, bu verilerin, Coğrafi Bilgi Sistemleri ve uzaktan algılama yazılımları ile değerlendirilmesi ve uzaktan algılamanın ormancılıkta kullanılması
|
Dersin İçeriği
|
Uzaktan algılamanın tarihçesi ve temel kavramları, hava fotoğraflarının yorumlanması, doğal kaynak planlamasında kullanılan uydular ve özellikleri, uydu görüntülerinin sınıflandırılması ve yorumlanması ve uzaktan algılama verilerinin ormancılıkta kullanım alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|