ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Uzaktan Algılama ORM307 GÜZ 2+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uzaktan algılamanın tarihini ve temel kavramlarını tanır
    2-Yaygın olarak kullanılan uydu görüntüleri hakkındaki genel bilgileri özetler
    3-Ormancılık uygulamalarında hava fotoğrafı kullanımını açıklar
    4-Uydu görüntülerini sınıflandırmada kullanılan yöntemleri açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uzaktan algılamanın tanımı ve tarihçesi K1-Sayfa:4-8
    2 Haritalar hakkında genel bilgiler K1-Sayfa:15-26
    3 Elektromanyetik spektrum, film, filtre, fotoğraf, hava fotoğrafı kavramları, hava fotoğraflarında kayma, uçuş planının hazırlanması, bindirme oranları, fotoğraf bazı, ölçek, uçuş yüksekliği ve çeşitli hesaplamalar K1-Sayfa:26-41
    4 Hava fotoğraflarında üç boyutlu görüntü elde etme efektif alan kavramı ve hesaplanması, fotoğraf sayısının hesaplanması K1-Sayfa:45-53
    5 Foto yorumlamayı etkileyen faktörler K1-Sayfa:57-69
    6 Veri kaynakları ve uzaktan algılama sistemleri K2-Sayfa:19-20
    7 Sayısal görüntü kavramı K2-Sayfa:20-21
    8 Uydu görüntülerinde çözünürlük K3-Sayfa:45-47
    9 Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-I K4
    10 Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-II K4
    11 Doğal kaynakları inceleyen uydular ve özellikleri-III K4
    12 Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması K3-Sayfa:203-214
    13 Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması K3-Sayfa:218-228
    14 Cografi Bilgi Sistemleri yardımıyla uydu görüntülerinin sınıflandırılması K3-Sayfa:232-251
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Sinan BULUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Köse, S., Cömert, Ç. 1999, Ormancılıkta Foto Yorumlama, Orman Fakültesi Yayınları, No:1, Artvin Soykan, B. 1986, Ormancılıkta Foto Yorumlama, KTÜ Orman Fakültesi, Yayın No: 9, Trabzon. K2. Günlü, A. 2009. Yetişme ortamı envanterinin doğrudan, dolaylı ve uzaktan algılama yöntemleri ile belirlenmesi ve karşılaştrılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. K3. http://www.nik.com.tr/ K4. Güngör, O. Cografi Bilgi Sistemleri ve uzaktan algılama uygulamları ders notları, 285 sayfa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hava fotoğrafları, uydu görüntüleri ve çeşitli haritaların tanımlanması, bu verilerin, Coğrafi Bilgi Sistemleri ve uzaktan algılama yazılımları ile değerlendirilmesi ve uzaktan algılamanın ormancılıkta kullanılması
    Dersin İçeriği Uzaktan algılamanın tarihçesi ve temel kavramları, hava fotoğraflarının yorumlanması, doğal kaynak planlamasında kullanılan uydular ve özellikleri, uydu görüntülerinin sınıflandırılması ve yorumlanması ve uzaktan algılama verilerinin ormancılıkta kullanım alanları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster