ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Silvikültürün Temel Esasları ORM309 GÜZ 3+0 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormanı bir ekosistem olarak zaman boyutuyla kavrar.
    2-Bir sistem olarak orman ekosisteminin temel bileşenlerini tanımlar, müdahale konusundaki etkileşimleri açıklar.
    3-Türkiye deki ana orman ağacı türlerinin silvikültürel özelliklerine bağlı olarak yerelliğe dayalı ve doğayı koruyan bir anlayış ve işlemlerin önemini kavrar .
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Silvikültürün tarihsel gelişimi-Silvikültür kavramı ve silvikültürün biyolojik temeli K1 B1 Sayfa 1-12
    2 Silvikültürün temel ilkeleri (süreklilik, yerellik vb.) YK1 B1. Sayfa 1-5
    3 Silvikültürel temel bilgiler ve kavramlar (orman, meşcere vb.) K1 B1 Sayfa 12-22
    4 Orman ekosistemlerinin içyapısı (meşcerenin tekstür ve strüktür özellikleri) YK1 B1. Sayfa 5-11
    5 Yetişme ortamının ağaç ve orman üzerine etkilerinin silvikültürel yönden irdelenmesi (klimatik, edafik, biyotik). K1 B2 Sayfa 47-81
    6 Ormanda yaşam ve gelişme (doğal yaşam evreleri) K1 B1 Sayfa 22-26
    7 Rekabet ve süksesyon K2 B2 Sayfa 47-54
    8 Vitalite ve stabilite K3 B3 Sayfa 60-68
    9 Ağaç türlerinin gençleşme özellikleri, Dünyadaki orman biçimleri K1 B3 Sayfa 112-121
    10 Yüksek dağ ormanlarının silvikültürel özellikleri (orman sınırı vb.) K1 B4 Sayfa 149-156
    11 Orman ağaçları ve önemli silvikültürel özellikleri K1 B5 Sayfa 189-220
    12 Orman ağaçları ve önemli silvikültürel özellikleri K1 B5 Sayfa 232-282
    13 Günübirlik arazi-alan çalışması
    14 Doğa korumanın silvikültüre entegrasyonu YK 2 B5 Sayfa 89-106
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr.üyesi Figen Çakır
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör.Dr. Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1:Genç, M. 2004. Silvikültürün Temel Esasları, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:44, 357 s., Isparta. K2:Saatçioğlu, F. 1976. Silvikültür I (Silvikültürün Biyolojik Esasları ve Prensipleri), İ.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:2187/222, 423 s., İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1:Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P. Mark S. 1997. The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York. YK2:Oliver, C.D., Larson, B.C. 1996. Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York. Daniel, T.W., Helms, J.A., Baker, F.S. 1979. Principles of Silviculture, McGraw-Hill series in forest resources, 500 p., New York.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; silvikültürün ekolojik, biyolojik ve sosyolojik temellerinin verilmesidir.
    Dersin İçeriği Silvikültürün tanımı ve temel ilkeleri, Bir ekosistem olarak ormanın doğal yaşam evreleri, Orman, meşcere ve meşcere kuruluş özellikleri (karışım, katlılık, kapalılık, sıklık vb.), Süksesyon ve rekabet ,Stabilite ve vitalite, Saf ve karışık meşcereler, Orman işletme türleri (baltalık, korulu-baltalık, koru ormanları), Dünyadaki orman biçimleri (formları), Silvikültürel açıdan ormanın yetişme ortamı özellikleri, Doğal orman ağacı türlerimiz ve silvikültürel özellikleri, Yüksek dağ ormanlarının silvikültürel özellikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster