Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
orman kavramı, özellikleri
|
*K1-B1
|
2
|
Orman yararları ve çeşitleri
|
*K1-B1
|
3
|
Ormancılık tanımı, ormancılık tipleri, ormancılığın evreleri
|
*K1-B2
|
4
|
Ormancılığın öteki sektörlerle ilişkileri
|
*K1-B2
|
5
|
Ormancılık politikasının kapsamı ve niteliği
|
*K1-B3
|
6
|
Ormancılık politikası süreci
|
*K1-B3
|
7
|
Ormancılık politikasının oluşturulmasında göz önünde tutulması gerekli etmenler
|
*K1-B3
|
8
|
Ormancılık politikasının amaçları ve araçları
|
*K1-B4
|
9
|
Ormancılık politikası sürecinde ilgi grupları
|
*K1-B6
|
10
|
Dünya ormanları ve ormancılığıyla ilgili genel bilgiler
|
*K1-B9
|
11
|
Türkiye ormanları ve ormancılığı, orman ürün ve hizmetleri üretimi
|
*K1-B5
|
12
|
Türkiye de ormancılık politikasının amaçları ve araçları
|
*K1-B6
|
13
|
Ormancılıkla ilgili diğer politikalar
|
*K1-B7
|
14
|
Uluslararası ormancılık politikası süreçleri ve ilgili gelişmeler, uluslararası örgütler
|
*K1-B9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Emre ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Erdönmez, C., Özden, S., Atmış, A., Akesen, A., Ekizoğlu, A., Kuvan, Y., (Ed. Akesen, A. Ve Ekizoğlu, A.), (2010). Ormancılık Politikası, Isbn 978-9944-0048-3-1, Tod Eğitim Dizisi Yayın No: 6, Ankara
K2-Eryılmaz, A. Y., Tolunay, A. (2015). Ormancılık Politikası.Isparta,Fakülte Kitapevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Orman ve ormancılık kavramları, ormancılık politikasının kapsamı, amaç ve araçları, ormancılık politikası süreçleri ile ilgili öğrencileri bilgilendirmek. Dünya ve Türkiye ormancılığı politikalarını irdeleyerek sorunların ve bunlara yönelik politikalara ilişkin bakış açıları kazandırmak. Türkiye?deki ormancılık politikası anlayışını öğretmek ve tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Ormanın tanımı, özellikleri ve yararları, ormancılık tipleri, ormancılığın öteki sektörlerle ilişkisi, politika ve ormancılık politikası kavramları, ormancılık politikası süreci, ormancılık politikasının amaçları ve araçları, ormancılık politikasının oluşturulmasında göz önünde tutulması gereken etmenler, Dünya ve Avrupa Birliği ormanları ve ormancılığı, Türkiye ormanları ve ormancılığı, Türkiye`de ormancılık politikası.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|