Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel Bilgiler
|
K1 B1
|
2
|
Odun Dışı Orman Ürünleri Ürünleri ile İlgili Hukuki Düzenlemeler
|
K1 B2
|
3
|
Odun Dışı Orman Ürünlerinin Tanıtımı, Defne Yaprağı ve Yağı
|
K1 B3
|
4
|
Çam Fıstığı, Mazı, Palamut Kadehi-Tırnağı-Özü
|
K1 B4
|
5
|
Ihlamur, Kestane, Keçi Boynuzu, Sumak, Cehri, Barut Ağacı
|
K2 B1
|
6
|
Mahlep, Menengiç, Kuşburnu, Ceviz, Yalancı Akasya
|
K2 B2
|
7
|
Meyan Kökü ve Özü, Geven (Kitre), Funda, Salep
|
K2 B3
|
8
|
Diğer Odun Dışı Orman Ürünleri (Kabuk, Çiçek, Meyve, Yaprak), Soğanlı Bitkiler
|
K2 B4
|
9
|
Odun Dışı Orman Ürünlerinin Üretimi, Reçine
|
K3 B1
|
10
|
Sığla yağı, Çıralı Çam Kök Odunu
|
K3 B2
|
11
|
Türkiye`nin bazı yabani besin bitkileri
|
K3 B3
|
12
|
Üretim Programında Yer Verilmeyen Odun Dışı Orman Ürünlerinin Üretimi
|
K3 B4
|
13
|
Odun Dışı Orman Ürünlerinin Korunması
|
K3 B5
|
14
|
Pazarlama ve Uygulama
|
K3 B6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Ögr. Üyesi Gamze TUTTU, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
|
Kaynaklar
|
K1. Özkan,Z.C., Akbulut,S. (2009) Odun Dışı Orman Ürünleri (Bitkisel Ürünler)
K2. Özkan, Z.C., Ayaz H. (1997) Orman Tali Ürünleri Ders Notu.
K3. Anşin, R., Özkan, Z.C. (2006) Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tuzlacı, E. (2011). Türkiye?nin Yabani Besin Bitkileri ve Ot Yemekleri, Alfa Yayınları, Melisa Matbaacılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Odun dışı orman ürünlerine konu olan bitkileri ve kullanılan kısımlarını tanıtmak. Kullanım yerlerini ve şekillerini öğretmek. Ülkemizdeki odun dışı orman ürünü potansiyelini ortaya koymak, bunlardan yararlanma ve bunları koruma yollarını göstermek.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`de orman ürünleri üretimi, odun dışı ürünler ve kullanımları. Orman ürünleri ve odun dışı orman ürünlerine göre sınıflandırır. Dünyada ve Türkiye`de kullanılan envanter yöntemleri ve teknolojileri. Envanter, verim ölçümü, hasat tespiti ve izlemeyi kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
5
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|