Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevrenin ve Havzanın Tanımı
|
K1: B1
K2: B1, B2, B3
|
2
|
Çevre Koruma Tarihsel Gelişimi
|
K1: B1
K2: B1, B2, B3
|
3
|
Çevre Kirliliği
|
K1: B1
K2: B1, B2, B3
|
4
|
Dünya ve Türkiyede Çevre Sorunları
|
K1: B1, B2
K2: B1, B2, B3
|
5
|
Havza Bazında Çevre Sorunları
|
K1: B1, B2
K2: B1, B2, B3
|
6
|
Çevre Özelliklerine Göre Çevre Kirliliği
|
K1: B1, B2
K2: B1, B2, B3
|
7
|
Kaynaklarına göre çevre kirliliği
|
K1: B2, B3
K2: B1, B2, B3
|
8
|
Kaynaklarına göre çevre kirliliği (devam)
|
K1: B2, B3
K2: B1, B2, B3
|
9
|
Kirlilik ve Kirleticiler
|
K1: B2, B3, B3
K2: B11, B12, B13, B14
|
10
|
Kirlilik ve Kirleticiler
|
K1: B2, B3, B3
K2: B11, B12, B13, B14
|
11
|
Hava Kirliliği
|
K1: B2, B3, B3
K2: B11, B12, B13, B14
|
12
|
Su Kirliliği
|
K1: B2, B3, B3
K2: B11, B12, B13, B14
|
13
|
Toprak Kirliliği
|
K1: B2, B3, B3
K2: B11, B12, B13, B14
|
14
|
Çevre Sorunlarına Çözüm Önerileri
|
K1: B4, B5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Topbaş, M. T., Brohi, A. R., Karaman, M. R. 1998. Çevre Kirliliği, T. C. Çevre Bakanlığı Yayınları, Ankara.
K2. Egemen, Ö. 2000. Çevre ve Su Kirliliği, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 42, İzmir.
K3. Çepel, N., 2002. Ekolojik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Tübitak Popüler Bilim Kitapları 180, ISBN:978-975-403-290-1, Ankara
K4. Çepel, N., 2006. Ekoloji, Doğal Yaşam Dünyaları ve İnsan, Palme Yayınları Yayın No: 367, ISBN:975-8982-68-0, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Havza yönetimi programında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin havzadaki doğal kaynakların yönetilmesi ve buna bağlı olarak su kaynaklarının geliştirilmesi yönünde yapacağı çalışmalarda çevre sorunlarının ve doğal ekosistemlerde meydana gelebilecek olumsuz değişmelerin farkında olmalarını sağlamaktır. Havzalarda çevre kirliliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve çözüm önerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|