ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ağaç Fizyolojisi ORM106 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ağaçların nasıl uzama yaptıklarını açıklar.
    2-Yıllık halka oluşumunu açıklar.
    3-Köklerin uzaması, dallanması ve kök sistemlerinin oluşumunu tanımlar.
    4-Fotosentezin nasıl gerçekleştiğini ve önemini özetler.
    5-Büyüme hormonlarının etkilerini özetler.
    6-Yetişme ortamı koşullarının büyüme üzerinde ne gibi etkileri olduğunu analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011717
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel bilgiler ve odunsu bitkilerde generatif büyüme Ders kitabından sayfa 1-15 okunarak derse gelinmesi.
    2 Vejetatif büyüme Ders kitabından sayfa 16-46 okunarak derse gelinmesi.
    3 Büyüme Üzerine Yetişme Ortamı Koşullarının Etkisi Ders kitabından sayfa 47- 54 okunarak derse gelinmesi.
    4 Doğal Budanma ve Dal Düşürme Ders kitabından sayfa 55-58 okunarak derse gelinmesi.
    5 Bitkisel Hormonlar Ders kitabından sayfa 59-62 okunarak derse gelinmesi.
    6 Hormonların Ağaç Büyümesi Üzerindeki Etkileri Ders kitabından sayfa 63-69 okunarak derse gelinmesi.
    7 Metabolizma Fizyolojisi, Suyun Alınması Ve İletimi Ders kitabından sayfa 70-86 okunarak derse gelinmesi.
    8 Suyun Dışarı Verilmesi, Transpirasyonn Ders kitabından sayfa 87-96 okunarak derse gelinmesi.
    9 Mineral Maddeler Ders kitabından sayfa 97-108 okunarak derse gelinmesi.
    10 Fotosentez ve Mekanizması Ders kitabından sayfa 108-122 okunarak derse gelinmesi.
    11 Enzimler ve İşlevi Ders kitabından sayfa 123-126 okunarak derse gelinmesi.
    12 Solunum Mekanizması Ders kitabından sayfa 127- 138 okunarak derse gelinmesi.
    13 Karbonhidratlar Ders kitabından sayfa 139-146 okunarak derse gelinmesi.
    14 Floem İletimi Ders kitabından sayfa 147-154 okunarak derse gelinmesi.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Dr. Gamze TUTTU, Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
    Kaynaklar 1) Akkemik, Ü. 2010. Ağaç Fizyolojisi Ders Notları, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Botaniği Anabilim Dalı. İstanbul
    Yardımcı Kitap 1) Bozcuk, S. 1997. Bitki Fizyolojisi, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 2) Akman, Y., Darıcı, C. 1998. Bitki Fizyolojisi, Kariyer Matbaacılık, Ankara.
    Dersin Amacı Odunsu bitkilerin, büyüme, gelişme ve yaşam faaliyetlerinin nasıl gerçekleştiği ve odunsu yapılarının nasıl oluştuğunun öğretilmesi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Ağaçların nasıl büyüme yaptıklarını, yıllık halka oluşumu, köklerin uzaması, dallanması ve kök sistemlerinin oluşumu, fotosentezin nasıl gerçekleştiği ve önemi, büyüme hormonlarının etkileri, yetişme ortamı koşullarının büyüme üzerinde ne gibi etkilere sahip olduğu, yaşam koşullarının, ağaçların odunları ve yapraklarında ne gibi morfolojik değişimlere ve adaptasyonlara sahip olduğu anlatılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster