ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Biyolojik Mücadele ORM214 BAHAR 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyolojik mücadelenin ne olduğunu açıklar.
    2-Biyolojik mücadelede yararlanılan yöntemler ve canlı gruplarını kavrar.
    3-Kimsayal mücadelenin olumsuz yönlerini ve doğal düşmanlara etkilerini açıklar.
    4-Orman alanlarındaki biyolojik mücadele uygulamalarını ve sorunlarını özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyolojik mücadelenin tanımı ve üstünlükleri. K1
    2 Biyolojik mücadelede başlangıç süreci. Biyolojik mücadelenin avantajları. K1
    3 Zararlı ve doğal düşman ilişkileri. K1
    4 Doğal düşmanlarda aranan özellikler ve doğal düşmanların etkinliği K1
    5 Biyolojik savaş yöntem ve uygulamaları K1
    6 Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları K1
    7 Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları K1
    8 Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Diptera K1
    9 Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (1. kısım) K1
    10 Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (2. kısım) K1
    11 Mikroorganizmalar: funguslar, bakteriler K1
    12 Mikroorganizmalar: virüsler ve rickettsialar K1
    13 Mikroorganizmalar: protozoalar ve nematodlar K1
    14 Ülkemizde biyolojik mücadele çalışmaları K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Yalçın KONDUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Şimşek, Z. Ormancılıkta Biyolojik Mücadele Ders Notları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, zararlı böceklerle mücadelede biyolojik mücadelenin ne olduğunu, nasıl yapıldığını, hangi canlıların kullanıldığını ve neden biyolojik mücadele yapılması gerektiğini öğrenmesidir.
    Dersin İçeriği Biyolojik mücadelenin tanımı ve üstünlükleri. Biyolojik mücadelede başlangıç süreci. Biyolojik mücadelenin avantajları. Zararlı ve doğal düşman ilişkileri. Doğal düşmanlarda aranan özellikler ve doğal düşmanların etkinliği. Biyolojik savaş yöntem ve uygulamaları. Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları. Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları. funguslar, bakteriler, virüsler, rickettsialar, protozoalar, nematodlar. Ülkemizde biyolojik mücadele çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster