Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyolojik mücadelenin tanımı ve üstünlükleri.
|
K1
|
2
|
Biyolojik mücadelede başlangıç süreci. Biyolojik mücadelenin avantajları.
|
K1
|
3
|
Zararlı ve doğal düşman ilişkileri.
|
K1
|
4
|
Doğal düşmanlarda aranan özellikler ve doğal düşmanların etkinliği
|
K1
|
5
|
Biyolojik savaş yöntem ve uygulamaları
|
K1
|
6
|
Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları
|
K1
|
7
|
Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları
|
K1
|
8
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Diptera
|
K1
|
9
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (1. kısım)
|
K1
|
10
|
Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları: Hymenoptera (2. kısım)
|
K1
|
11
|
Mikroorganizmalar: funguslar, bakteriler
|
K1
|
12
|
Mikroorganizmalar: virüsler ve rickettsialar
|
K1
|
13
|
Mikroorganizmalar: protozoalar ve nematodlar
|
K1
|
14
|
Ülkemizde biyolojik mücadele çalışmaları
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Yalçın KONDUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şimşek, Z. Ormancılıkta Biyolojik Mücadele Ders Notları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, zararlı böceklerle mücadelede biyolojik mücadelenin ne olduğunu, nasıl yapıldığını, hangi canlıların kullanıldığını ve neden biyolojik mücadele yapılması gerektiğini öğrenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Biyolojik mücadelenin tanımı ve üstünlükleri. Biyolojik mücadelede başlangıç süreci. Biyolojik mücadelenin avantajları. Zararlı ve doğal düşman ilişkileri. Doğal düşmanlarda aranan özellikler ve doğal düşmanların etkinliği. Biyolojik savaş yöntem ve uygulamaları. Predatör (avcı) olarak yaşayan böcek familyaları. Parazitoit olarak yaşayan böcek familyaları. funguslar, bakteriler, virüsler, rickettsialar, protozoalar, nematodlar.
Ülkemizde biyolojik mücadele çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|