Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman envanteri kavramı ve ormancılıkta önemi ile uygulamaları
|
K1. Bölüm 1
K2. Bölüm 1
|
2
|
Orman Envanteri Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Tarihsel Gelişimi
|
K1. Bölüm 2
K2. Bölüm 2
|
3
|
Orman işletmesinin Aktüel Durumunun Envanteri
|
K3. Bölüm 1
|
4
|
Örnekleme Birimleri, Örnek Alan Şekli, Örnek Alan Büyüklüğü
|
K2. Bölüm 3
K3. Bölüm 2
|
5
|
Ormancılıkta Basit Rastgele Örnekleme
|
K2. Bölüm 3
K3. Bölüm 3
|
6
|
Nokta Örneklemesi, Temel İlkeler, Göğüs Yüzeyi Faktörü Seçimi, Nokta Örneklemesinin Etkinliği-I
|
K2. Bölüm 4
K3. Bölüm 4
|
7
|
Nokta Örneklemesi, Temel İlkeler, Göğüs Yüzeyi Faktörü Seçimi, Nokta Örneklemesinin Etkinliği-II
|
K1. Bölüm 4
|
8
|
Ormancılıkta Tabakalı Örnekleme, Örneklerin Dağıtılmasında Kullanılan Yöntemler
|
K1. Bölüm 5
K2. Bölüm 5
|
9
|
Ormancılıkta Küme Örneklemesi
|
K3. Bölüm 5
|
10
|
Liste Örneklemesi
|
K4. Bölüm 3
|
11
|
3P Örneklemesi
|
K4. Bölüm 4
|
12
|
Sistematik Örnekleme
|
K4. Bölüm 5
|
13
|
Orman Envanteri Arazi Uygulaması
|
K1. Bölüm 6
K3. Bölüm 6
|
14
|
Ulusal Orman Envanteri
|
K4. Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kangas, M. Maltamo, 2006, Forest Inventory: Methodology and Applications, Springer, The Netherlands
K2. Loetsch F., Zöhrer, F; Haller, K. E. (1973) Forestry inventory, Vol:2. BLV Verlgsgesellschaft, München.
K3. Kalıpsız, A., 1981. İstatistik Metotlar, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No:294.
K4. Kalıpsız, A., 1993. Dendrometri, (İkinci Baskı), İ.Ü.Orman Fak. Yayın No:3793/426, İstanbul, 407 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta Envanter kavramı, Ulusal orman Envanteri, Ormanların aktüel durumun envanteri, Ağaç serveti envanteri, Örnekleme yöntemleri (basit rasgele, sistematik, tabakalı, küme, iki aşamalı ve nokta örnekleme yöntemleri) ve Ormancılıkta uygulamaları
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
2
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
2
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|