Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hidrolojik çevrim
|
K:2 K:3 K:4 ilgili bölümler
|
2
|
Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
K:1 K:2 ilgili bölümler
|
3
|
Atmosfer, sıcaklık ve nem
|
K:2 ilgili bölümler
|
4
|
Buharlaşma
|
K:1 ilgili bölümler
|
5
|
Yağış, yağışların ölçülmesi ve analizi
|
K:1 ilgili bölümler
|
6
|
Sızma ve yer altı suyu akışı
|
K:1 ilgili bölümler
|
7
|
Yüzeysel akış
|
K:1 ilgili bölümler
|
8
|
İnfiltrasyon ve perkolasyon ölçümleri ve analizi
|
K:1 ilgili bölümler
|
9
|
Akım ölçümleri ve verilerin analizi
|
K:1 ilgili bölümler
|
10
|
Hidrograf ve hidrograf analizi
|
K:5 K:6 ilgili bölümler
|
11
|
Havza ve akarsuların fiziksel özellikleri
|
K:5 K:6 ilgili bölümler
|
12
|
Havza yıllık su veriminin hesaplanması
|
K:5 K:6 ilgili bölümler
|
13
|
Olasılık teorisi ve istatistiğin hidrolojide uygulamaları
|
K:5 K:6 ilgili bölümler
|
14
|
Olasılık teorisi ve istatistiğin hidrolojide uygulamaları
|
K:5 K:6 ilgili bölümler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Semih EDİŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özhan, S., 2004.Havza Amenajmanı Kitabı
K2. Ward, R., 1999. Principles of Hydrology.
K3. Chow, V., 2010. Applied Hydrology.
K4. Maidment, D., 1993. Handbook of Hydrology.
K5. Bayazıt, M., 2003. ?Hidroloji?, Birsen Yayınevi, ISBN 975-511-364-9, İstanbul
K6. Bayazıt, M., Avcı, İ. ve Şen, Z., 1997. ?Hidroloji Uygulamaları?. İTÜ İnşaat Fakültesi, Hidrolik Anabilim Dalı İnşaat Fakültesi Matbaası, ISBN 975-561-102-9 İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Suyun dağılımı, değişimi, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile çevre ve canlılara olan etkileri öğretmek, hidrolojik döngü elemanlarını incelemek, yerüstü ve yeraltı su kaynaklarını incelemek, su kaynaklarının yönetimi için hidrolojik analiz ve hesaplamaları yapmak, en yüksek miktar ve kalitede suyu üretmek için havzaların yönetimi hakkında bilgiler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
3
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|