Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman fidanlıklarında hastalıkların önemi
|
K1; Bölüm 1
|
2
|
Hastalık etmenleri
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Fidecik ve genç fidan hastalıkları
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Yeşil aksam ve kanser hastalıkları
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Pas hastalıkları
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Ceviz, Badem, ve Kestane hastalıkları
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
fidanlıklarda üretilen odunsu süs bitkileri ve önemli hastalıkları
|
K1, Bölüm 6
|
8
|
fidanlıklarda üretilen tıbbı aromatik bitkiler ve önemli hastalıkları
|
K1, Bölüm 6
|
9
|
Depolama koşullarında karşılasılan hastalıklar
|
K1, Bölüm 7
|
10
|
Parazit yabancı otlar
|
K1, Bölüm 8
|
11
|
Abiyotik etkenler
|
K1, Bölüm 9
|
12
|
Yabancı istilacı orman patojenleri, Ulusal ve uluslararası fidan ve diğer canlı bitkilerin ticareti ile taşınan hastalık etmenleri
|
K1, Bölüm 10
|
13
|
Mikorizalı fidan üretimi
|
K1, Bölüm 11
|
14
|
Orman fidanlıklarında hastalıklarla mücadele
|
K1, Bölüm 12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Funda OSKAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Oskay, F. 2018-. Orman Fidanlıklarında Hastalıklar. Ders Notu
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Orman fidanlıklarında yetiştirilen fidanların hastalıklarını ve bunlarla mücadele yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Orman fidanlıklarında yetiştirilen odunsu bitkilerin (orman ağaçları, Ceviz, badem, kestane fidanları, süsü bitkileri, tıbbı aromatik bitkiler) hastalıkları, tohumlukların ithalatı ile taşınabilecek yabancı istilacı orman patojenleri, mikorizalı fidan üretimi, orman fidanlıklarında hastalıklarla mücadele
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
5
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
-
|